مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای خراسان جنوبی از ثبت بیش از 1 میلیون و 230 هزار تردد بیناستانی در محورهای مواصلاتی استان طی خرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: آمارها نشاندهنده افزایش یک درصدی ترددها نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،اسداله جلالزاده اظهار داشت: بر اساس اطلاعات ثبتشده توسط سامانههای هوشمند ترددشمار، از ابتدای خرداد سال جاری بیش از یک میلیون و 230 هزار تردد بیناستانی در محورهای استان به ثبت رسیده که این میزان در مقایسه با سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.
وی با اشاره به ترددهای ثبتشده افزود: از مجموع ترددهای بیناستانی، بیش از 408 هزار تردد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و بیش از 822 تردد نیز مربوط به خودروهای سبک بوده که بیانگر نقش مهم شبکه راههای استان در جابهجایی مسافر و حمل کالا در شرق کشور است.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای خراسان جنوبی با بیان اینکه سامانههای پلاکخوان اطلاعات ارزشمندی از الگوی سفرها ارائه میکنند، تصریح کرد: بررسی پلاکهای ثبتشده نشان میدهد 18 درصد از خودروهای وارد شده به استان دارای پلاک استان اصفهان بودهاند. همچنین استانهای اصفهان، خراسان رضوی و تهران بیشترین سهم را در مقاصد سفر وسایل نقلیه خروجی از خراسان جنوبی به خود اختصاص دادهاند.
جلالزاده ادامه داد: در این مدت بیش از 56 هزار و 694 وسیله نقلیه غیربومی، معادل 15 درصد کل خودروهای غیربومی مشاهدهشده در استان، بین چهار تا هفت روز در خراسان جنوبی اقامت داشتهاند که نشاندهنده پویایی سفرها و حضور مسافران در نقاط مختلف استان است.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین حضور وسایل نقلیه غیربومی در استان در روز 8 خرداد ثبت شده که در آن روز خودروهای غیربومی حدود 62 درصد از کل وسایل نقلیه مشاهدهشده را تشکیل دادهاند.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای خراسان جنوبی با اشاره به محورهای پرتردد استان گفت: محورهای قاین–بیرجند، سربیشه–بیرجند و بیرجند–خوسف در خرداد بیشترین حجم تردد را به خود اختصاص دادهاند و سهم قابل توجهی از جابهجاییهای جادهای استان در این مسیرها انجام شده است.
جلالزاده همچنین از پاسخگویی گسترده مرکز مدیریت راههای استان خبر داد و افزود: طی این مدت بیش از 3435 تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱ برقرار شده که تمامی تماسها توسط کارشناسان مرکز مدیریت راهها پاسخ داده شده و اطلاعات مورد نیاز کاربران جادهای در اختیار آنان قرار گرفته است.
وی در پایان با تأکید بر تداوم فعالیت شبانهروزی نیروهای راهداری در محورهای استان اظهار داشت: اکیپهای راهداری به همراه سایر دستگاههای امدادی و خدماترسان به صورت مستمر در جادههای استان حضور دارند و از کاربران جادهای درخواست میشود با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، پرهیز از سرعت غیرمجاز و کسب اطلاع از آخرین وضعیت راهها از طریق سامانه ۱۴۱، سفری ایمن را برای خود و همراهان رقم بزنند.
منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی