معاون راهداری اداره کل راهداری و حملونقل جادهای خراسان جنوبی از اجرای 2200 کیلومتر خط کشی در سه ماهه سالجاری در مسیر کریدورهای مهم شرق کشور و محورهای شریانی استان خبرداد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،سید محمد فرخی، معاون راهداری این اداره کل، از اجرای گسترده عملیات خطکشی راههای استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲ هزار و 200 کیلومتر از محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی خطکشی شده است.
وی با اشاره به نقش خطکشی در ارتقای ایمنی راهها اظهار داشت: خطکشی یکی از مهمترین عوامل ایمنی راه به شمار میرود که با هدایت صحیح رانندگان، افزایش خوانایی مسیر، تفکیک جریانهای ترافیکی و هشدار در نقاط حساس، نقش مؤثری در کاهش سوانح رانندگی بهویژه تصادفات ناشی از انحراف و خروج از جاده ایفا میکند.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حملونقل جادهای خراسان جنوبی افزود: با توجه به قرار گرفتن استان در مسیر کریدورهای مهم شرق کشور و حجم بالای تردد در برخی محورهای شریانی، عملیات خطکشی با اولویت محورهای پرتردد و راهبردی انجام شده است. در این راستا محورهای بیرجند–قاین، خوسف–دیهوک–طبس ، فردوس–بجستان و دیهوک-راور از مهمترین مسیرهایی هستند که طی سال جاری تحت پوشش عملیات خطکشی قرار گرفتهاند.
فرخی ادامه داد: خطکشی مناسب راهها بهویژه در ساعات شب، شرایط کاهش دید و مسیرهای طولانی کویری استان، تأثیر بسزایی در افزایش تمرکز رانندگان و کاهش احتمال بروز حوادث رانندگی دارد و از این رو بهعنوان یکی از اولویتهای اصلی حوزه ایمنی راهها دنبال میشود.
وی با تأکید بر تداوم این عملیات تا پایان سال خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری و حملونقل جادهای خراسان جنوبی با بهرهگیری از تمامی ظرفیتهای موجود، اجرای برنامههای ایمنسازی راهها از جمله خطکشی، نصب و بهروزرسانی علائم و سایر اقدامات مرتبط را در سطح محورهای استان ادامه خواهد داد تا شاهد ارتقای هرچه بیشتر ایمنی تردد و کاهش سوانح جادهای باشیم.
منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی