معاون قضایی زندانهای استان خراسان جنوبی از آزادی ۷۷ زندانی خراسان جنوبی به مناسبت عید غدیر خبرداد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،نقیبی معاون قضایی زندانهای استان خراسان جنوبی از آزادی ۷۷ نفر از زندانیان این استان در پی نخستین عفو ابلاغی به مناسبت عید سعید غدیر خم خبر داد و گفت: این افراد با بهرهمندی از عفو، تخفیف و تبدیل مجازات، پس از تحمل بخشی از دوران محکومیت خود به آغوش خانواده بازگشتند.
معاون قضایی زندانهای استان خراسان جنوبی، با اشاره به فرارسیدن عید سعید غدیر خم و اجرای نخستین عفو ابلاغی در این مناسبت، اظهار کرد: با موافقت مقام معظم رهبری در اعطای عفو، تخفیف و تبدیل مجازات جمعی از محکومان محاکم کشور، ۷۷ نفر از زندانیان استان خراسان جنوبی مشمول این رأفت اسلامی شدند.
نقیبی افزود: این زندانیان پس از بهرهمندی از امتیازات قانونی و طی مراحل لازم، از زندان آزاد شده و در کنار خانوادههای خود قرار گرفتند.
وی این اقدام را جلوهای از رأفت اسلامی و تجلی سیره علوی در نظام عدالت جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: عفو و بخشایش محکومان واجد شرایط، علاوه بر ایجاد امید و انگیزه برای بازگشت به زندگی سالم اجتماعی، نقش مهمی در تحکیم بنیان خانوادهها و کاهش آسیبهای اجتماعی دارد.
نقیبی ابراز امیدواری کرد: که این فرصت ارزشمند، سرآغاز فصل تازهای در زندگی آزادشدگان باشد و آنان با بهرهگیری از این فرصت، مسیر موفقیت و بازگشت مؤثر به جامعه را دنبال کنند.
منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی