مصطفی بذری مدیر کل استاندارد خراسان جنوبی از دریافت نتایج موفقیت آمیز و مثبت طرح ملی ارزیابی آلاینده های محصولات کشاورزی در خراسان جنوبی با هدف بررسی آلاینده های سموم محصولات کشاوری بویژه میوه ها ، سبزیجات و ... در استان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،مصطفی بذری مدیر کل استاندارد خراسان جنوبی، این طرح که شامل 60 نمونه از محصولات استان بود از اسفند ماه سال گذشته در استان خراسان جنوبی و سایر استانها آغاز گردید و محصولات کشاورزی از قبیل سیب ، پرتقال ، موز ، توت فرنگی ، لیمو و… همچنین محصولات صیفی از قبیل خیار و گوچه و ففلفل و سبزیجات و …. مورد بازرسی و نمونه برداری قرار گرفت .
وی ادامه داد کارشناسان طرح مزبور با حضور در مراکز و میادین میوه و تره بار سطح استان، ارزیابی محصولات را با انجام بررسی چک لیست مورد نظر انجام دادند و این محصولات پس از نمونه برداری برای آزمایشهای مورد نظر شامل آزمون فلزات سنگین، باقیمانده سموم آفت کش ها ، آزمون نیترات و … به پژوهشگاه سازمان ملی استاندارد ایران ارسال شد و نتایج آن پس از بررسی های دقیق به سازمان ملی استاندارد و ادارات استانی تابعه جهت اقدامات بعدی منعکس گردید.
بذری یادآور شد در این طرح که نمونهبرداری از مراکز محتلف به صورت تصادفی و رندومی و بدون اطلاعرسانی قبلی انجام شد تمامی نتایج آزمون ها برروی محصولات کشاورزی با استانداردهای ملی مربوطه مطابقت داشته است
منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی