نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محرومیت تاریخی خراسان جنوبی، بر ضرورت تسریع در بهسازی محورهای مواصلاتی، تخصیص قیر و تکمیل کمربندیهای بیرجند تأکید کرد و گفت: بسیاری از جادههای استان دیگر پاسخگوی حجم تردد فعلی نیستند و به کانون حوادث جادهای تبدیل شدهاند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،سید حسن هاشمی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهارکرد: شاهد اهتمام ویژه وزیر راه و شهرسازی و معاونان ایشان در جهت توسعه زیرساختها در نقاطی هستیم که تا پیش از این کمتر مورد توجه قرار گرفته بود که این امر شایسته قدردانی است.
وی تصریح کرد: استاندار پرتلاش خراسان جنوبی با رویکرد جهادی، شبانهروزی پیگیر حل مشکلات مردم بوده و تعامل و همدلی بینظیری میان نمایندگان، دستگاههای اجرایی، نیروهای مسلح و استانداری ایجاد شده که نتیجه آن رفع گرههای دیرینه در پروژههای عمرانی بوده است.
نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با یادآوری شاخصهای تاریخی محرومیت استان، خواستار توجه ویژه به توسعه راهها شد و گفت: با وجود تلاشهای صورت گرفته به دلیل عمق محرومیتهای گذشته همچنان نیاز به کار مضاعف داریم.
هاشمی افزود: محورهای مواصلاتی که در گذشته با استانداردهای راههای روستایی احداث شده بودند، اکنون به دلیل افزایش تردد، کارکرد بینشهری یافتهاند که با توجه به کیفیت پایین آسفالت و عرض کم، بسترساز حوادث ناگوار جادهای هستند.
وی خواستار تامین اعتبار ویژه برای روکش آسفالت، تخصیص قیر برای پروژههای راهسازی و تکمیل کمربندیهای اطراف بیرجند شد و لیست نقاط اولویتدار استان را جهت تسریع در روند اجرایی تقدیم مسئولان مربوطه کرد.
هاشمی ضمن قدردانی از بهرهبرداری بخشی از مسیر میدان پیامبر اعظم (ص) به سمت روستاهای اطراف، ادامه این مسیر تا محمدشهر را ضروری خواند و تصریح کرد: با توجه به تردد بالای این مسیر و وقوع حوادث تلخ جادهای، بهسازی و تعریض این محور برای ایمنی مردم و تسهیل تردد در منطقه اهمیت حیاتی دارد.
منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی