بازدید: 812 نفر نویسنده: زهرا رضوانیان متفرقه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۵ | 09:30
0

شتاب نهضت مدرسه‌سازی در خراسان جنوبی؛ افتتاح ۵۸ پروژه و هدف‌گذاری برای رفع کمبود فضای آموزشی بیرجند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به اجرای گسترده طرح‌های مدرسه‌سازی در استان گفت: تاکنون ۵۸ پروژه آموزشی به بهره‌برداری رسیده و با مشارکت خیرین و مردم، ۱۰۵ پروژه دیگر در دست اجراست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،حامد رخسارپور شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری در «موکب رسانه» اظهار کرد: نهضت مدرسه‌سازی در استان با مشارکت مردم شتاب گرفته و از مجموع پروژه‌های در دست اجرا تاکنون ۵۸ پروژه به مرحله افتتاح رسیده و باقی‌مانده طرح‌ها که شامل فضای آموزشی، نمازخانه و سالن‌های ورزشی است در نقاط مختلف استان از مناطق مرزی تا مرکز استان در حال تکمیل است.

وی با تحلیل وضعیت فضاهای آموزشی در استان تصریح کرد: سرانه فضای آموزشی در خراسان جنوبی ۶.۵ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز است که از میانگین کشوری (۵.۵ مترمربع) بالاتر است اما شهرستان بیرجند تنها نقطه‌ای در استان است که سرانه‌ای پایین‌تر از میانگین کشوری دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی بیان کرد: برای جبران این کمبود در دو سه سال اخیر عملیات اجرایی ۱۶۰ کلاس درس در بیرجند آغاز شده است بر اساس برنامه هفتم توسعه، هدف‌گذاری ما این است که ظرف سه سال آینده تمامی شهرستان‌های استان از جمله بیرجند به سرانه بالای ۶.۵ مترمربع دست یابند.

رخسارپور از ورود خیرین جدید به عرصه مدرسه‌سازی خبر داد و عنوان کرد: یکی از خیرین بزرگوار ساخت یک هنرستان ۱۲ کلاسه در شهرک زعفرانیه (امام علی ع) بیرجند را با اعتباری معادل ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز کرده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به نتیجه برسد.

تحقق عدالت آموزشی در خراسان جنوبی با اجرای ۱۰۵ پروژه مدرسه‌سازی

وی مشارکت مردم در روستاها را حماسه‌ای از ایثار دانست و بیان کرد: در برخی مناطق محروم که توان مالی کمتر است روستاییان با اهدای محصولات خود نظیر شتر و زعفران یا با انجام کار یدی و کارگری در روزهای تعطیل در ساخت مدرسه مشارکت می‌کنند تا آینده فرزندانشان در فضایی ایمن و شاد رقم بخورد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی به موضوع تجهیز مدارس اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۶۵ میلیارد تومان تجهیزات در مدارس استان توزیع شد و برای امسال نیز ۷۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است هرچند تخصیص‌های دولتی هنوز به طور کامل محقق نشده اما اولویت ما هوشمندسازی مدارس با استفاده از ویدئو پروژکتور و تکنولوژی‌های نوین است.

وی با انتقاد از اثرات تورم بر قدرت خرید این اداره‌کل اظهار کرد: نوسانات قیمتی چالش بزرگی است به طور مثال ویدئو پروژکتوری که آذرماه سال گذشته ۴۵ میلیون تومان خریداری می‌شد اکنون به ۸۰ میلیون تومان رسیده است این یعنی حتی با تخصیص کامل اعتبار ۷۰ میلیاردی، قدرت خرید ما نسبت به سال قبل عملا نصف شده است.

رخسارپور در پایان از پیگیری استاندار برای جذب اعتبارات بیشتر خبر داد و گفت: با توجه به پایین بودن برخی تخصیص‌های دولتی با پیشنهاد استاندار، دیداری با رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در تهران خواهیم داشت تا بتوانیم اعتبارات بیشتری برای تکمیل پروژه‌های مهرماه و جبران عقب‌ماندگی‌های زیرساختی به‌ویژه در شهرستان بیرجند جذب کنیم.

شبکه های اجتماعی نگاه خراسان جنوبی

منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی

نویسنده
زهرا رضوانیان
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *