بازدید: 2113 نفر نویسنده: زهرا رضوانیان استان ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۵ | 19:41
0

جذب ۱۰ همت اعتبار، عهد توسعه‌ای دولت با مردم استان است

استاندار خراسان جنوبی با اعلام جذب بیش از پنج همت اعتبار ملی در کنار اعتبارات استانی، از مدیران خواست سهم بیشتری از منابع ملی برای استان جذب کنند و تاکید کرد: مدیران نباید به اعتبارات محدود استانی بسنده کنند و هدف‌گذاری ما رساندن مجموع اعتبارات جذب‌شده به ۱۰ همت تا پایان سال مالی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،

سید محمدرضا هاشمی روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با قدردانی از همراهی مردم، کسبه و بازاریان، اظهار کرد: رضایت مردم خط مقدم فعالیت‌های ماست و همه اقدامات دولت باید به افزایش رفاه و قدرت خرید شهروندان منجر شود.

وی با اشاره به راهبرد دولت در توسعه خراسان جنوبی افزود: یکی از مهم‌ترین محورهای تحول در استان، جذب اعتبارات ملی است؛ به‌طوری که با وجود اختصاص حدود ۳.۶ همت اعتبار تملک دارایی به استان، تاکنون بیش از پنج همت اعتبار از منابع ملی جذب شده است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: برای نخستین بار در تاریخ ۲۱ ساله استان، ۱۰۰ درصد اعتبارات سال گذشته، دو هفته پیش از پایان مهلت قانونی جذب شد که این موفقیت با تلاش مدیران اجرایی و همراهی نهادهای نظارتی محقق شده است.

وی با اشاره به عملکرد برخی دستگاه‌ها در جذب بودجه‌های ملی گفت: از مجموع ۵۵ دستگاه اجرایی استان، ۳۴ دستگاه موفق به جذب اعتبارات ملی شده‌اند؛ به‌گونه‌ای که اعتبارات حوزه علوم پزشکی از ۱۸۹ میلیارد تومان به ۶۲۰ میلیارد تومان و در بخش حمل‌ونقل به بیش از ۸۳۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

هاشمی در ادامه از عملکرد ضعیف برخی مدیران در جذب منابع ملی انتقاد کرد و افزود: پذیرفتنی نیست برخی مدیران در جلسات صرفاً سخنرانی کنند اما نتوانند سهمی از ۸۵ درصد اعتبارات در اختیار وزارتخانه‌ها را برای استان جذب کنند.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد: بارها اعلام کرده‌ام که برای پیگیری حق مردم، آماده حضور در سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه‌ها همراه مدیران هستم و مدیران نباید تنها به سهم ۱۵ درصدی اعتبارات استانی دلخوش باشند.

استاندار خراسان جنوبی با تعیین مهلت تا پایان شهریورماه برای تحقق اهداف اعتباری استان عنوان کرد: عهد اخلاقی ما این است که مجموع اعتبارات جذب‌شده ملی و استانی را به ۱۰ همت برسانیم و مردم باید بدانند مدیران استان با تمام توان در حال مطالبه حق خراسان جنوبی از مرکز هستند.

وی خاطرنشان کرد: در جلسات آینده، عملکرد دستگاه‌ها در جذب اعتبارات ملی به‌صورت دقیق و تفکیکی ارائه خواهد شد و هیچ قصوری در این زمینه پذیرفته نیست

شبکه های اجتماعی نگاه خراسان جنوبی

منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی

نویسنده
زهرا رضوانیان
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *