معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت افزایش ایمنی راهها، ازپیشرفت مطلوب و65 درصدی عملیات احداث زیرگذر باکسی در تقاطع بجد واقع در محور مواصلاتی بیرجند به سربیشه خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،سیدمحمد فرخی، معاون راهداری این اداره کل با بیان اینکه تقاطع بجد یکی از نقاط پرحادثه مصوب ملی و نیازمند اصلاح هندسی در استان است اظهارکرد: این پروژه با هدف ارتقای ایمنی، کاهش سوانح و تسهیل تردد در یکی از محورهای مهم ترانزیتی استان با پیشرفت 65 درصدی در حال اجرا است.
وی با اشاره به اینکه مجموعه عملیات اجرایی این طرح شامل؛ احداث و تکمیل 4 دستگاه ابنیه فنی است افزود: در این چارچوب عملیات اجرای زیرگذر یک دهانه 6 متری و پل یک دهانه ۲ متری در دست اجراست و همچنین اجرای پل دو دهانه ۴ متری و تعریض پل یک دهانه 7متری نیز تکمیل شده است .
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی تاکید کرد: باکس های 6 متری مورد استفاده در این زیرگذر برای نخستین بار در استان تولید و به کارگیری شده اند که این اقلام علاوه بر ارتقای کیفیت اجرا، با توجه به ترانزیتی و پرتردد بودن محور بیرجند -سربیشه موجب تسریع قابل توجه در روند عملیات و کاهش مدت زمان انسداد و محدودت های ترافیکی شده است.
وی در خصوص سایر بخشهای این پروژه نیز گفت: اجرای دیوار ساحلی برای تثبیت اراضی حاشیه محور، انجام عملیات خاکی و روکش آسفالت به طول ۲ کیلومتر از دیگر اقدامات این طرح عمرانی است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی یاداور شد: با بهره برداری از این پروژه ایمنی تردد در یکی از نقاط پرحادثه استان به طور محسوس افزایش خواهد یافت و تلاش براین است عملیات اجرایی آن در کوتاه ترین زمان ممکن به پایان برسد.
فرخی با تاکید بر اولویت برنامههای این اداره کل در حوزه ایمنسازی نقاط پرحادثه، خاطرنشان کرد: اجرای چنین طرحهایی به منظور تأمین سفرهای امن برای هموطنان در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی