بازدید: 823 نفر نویسنده: زهرا رضوانیان استان ۸ اردیبهشت ۱۴۰۵ | 09:39
0

امضای تفاهم‌نامه داوری مسکن در خراسان جنوبی؛ گامی نو در حل اختلافات ساختمانی

در راستای تسهیل فرآیندهای حل اختلاف در حوزه ساخت‌وساز و کاهش پرونده‌های قضایی، تفاهم‌نامه داوری مسکن فی مابین اتاق تعاون استان و انجمن صنفی کارفرمایی سازندگان مسکن و ساختمان خراسان جنوبی به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،غلامحسین حسینی، رئیس اتاق تعاون استان، در این مراسم ضمن تأکید بر لزوم استفاده از سازوکارهای تخصصی برای حل اختلافات در حوزه مسکن، اظهار داشت: بخش قابل توجهی از مشکلات و اختلافات حقوقی در بخش ساخت‌وساز، نیازمند راهکارهای مؤثر و تخصصی خارج از فرآیندهای طولانی دادرسی است.

وی همچنین به سلامت و کارآمدی مرکز داوری اتاق تعاون اشاره کرد و افزود: این مرکز از سلامت کامل برخوردار بوده و هیچ‌گونه دخالتی در روند پرونده‌ها صورت نمی‌گیرد. ما اطمینان می‌دهیم که روند داوری، منصفانه و بی‌طرفانه خواهد بود.
رئیس اتاق تعاون، با اشاره به فعالیت کارگروه‌های تخصصی برای تنظیم آیین‌ نامه‌های داوری، از تلاش داوران مرکز در انشای دقیق آراء و احقاق حقوق طرفین قدردانی کرد.

وی در ادامه افزود؛ همچنین از فعالیت‌های داوطلبانه و رایگان برخی از حقوقدانان،در ارائه مشاوره تعاونی‌ها، به عنوان نشانه‌ای از تعهد عمیق به بخش تعاون یاد کرد.

حسینی ابراز امیدواری کرد که امضای این تفاهم‌نامه، منجر به کاهش چشمگیر دعاوی حقوقی و افزایش روند سازش بین طرفین در حوزه ساخت‌وساز شود.

در پایان حسینی با اشاره به تشکیل تیم داوری متشکل از حقوقدانان مجرب و خبرگان بخش تعاون، تأکید کرد که این تیم با اشراف کامل بر قوانین، آماده رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی خواهد بود.

شبکه های اجتماعی نگاه خراسان جنوبی

منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی

نویسنده
زهرا رضوانیان
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *