در آستانه روز ملی ایمنی حملونقل (۷ اردیبهشت) مجموعهای از برنامههای آموزشی، فرهنگی و اجرایی با هدف ارتقای ایمنی ترافیک و افزایش حساسیت عمومی نسبت به حفظ جان انسانها در جادهها، در سطح استان برنامهریزی و اجرا میشود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،اسداله جلالزاده مدیر این اداره کل با اشاره به اهمیت این روز بیان کرد: در راستای نهادینهسازی فرهنگ ایمنی و توجه به مسئولیت اجتماعی در حوزه حملونقل، اقداماتی توسط این ادارهکل با هماهنگی دستگاههای اجرایی و خدماتی استان به اجرا در خواهد آمد.
وی افزود: در این روز تیمهای کنترل و نظارت با لباس فرم در محل پاسگاههای پلیسراه مستقر خواهند شد و با همکاری پلیس راه استان، طرحهای مشترک کنترل و نظارت جادهای در مبادای ورودی و به صورت دروازهای اجرا میشود تا وضعیت تردد ناوگان حملونقل عمومی و ایمنی خودروها به صورت میدانی مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.
به گفته وی، گشتهای راهداری و ترابری با چراغگردان روشن در طول محورهای اصلی و در مبادی ورودی شهرستانها مستقر شده و ضمن نمایش نمادین حضور میدانی، آماده ارائه خدمات اضطراری خواهند بود.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای خراسان جنوبی ادامه داد: در حوزه فرهنگی، هماهنگی لازم به منظورپخش ویژهبرنامه و گزارشهای خبری از فعالیتها، انتشار محتوای آموزشی و هشدارهای ایمنی در رسانههای استانی و فضای مجازی و همچنین اطلاعرسانی از تریبونهای نماز جمعه و مساجد بزرگ انجام می شود.
جلال زاده تصریح کرد همچنین در تعامل نزدیک با تشکلهای صنفی شرکتهای حملونقل مسافر و کالا، مقرر شده در روز ملی ایمنی، مدیران فنی شرکتها نسبت به تشدید کنترل تجهیزات ایمنی ناوگان عمومی اقدام کنند.
وی در تشریح دیگر برنامهها افزود: اجرای مانور نمادین «روز بدون حادثه» با حضور تمامی دستگاههای امدادی به میزبانی ادارات راهداری شهرستانها و برگزاری جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان از دیگر برنامههای مهم این روز خواهد بود. علاوه بر آن، اعضای کمیسیون ایمنی راهها با مجروحان و خانوادههای بازماندگان حوادث ترافیکی دیدار خواهند کرد تا اهمیت توجه به فرهنگ ایمنی و پیشگیری از حوادث بیش از پیش مورد تاکید قرار گیرد.
در پایان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی اضافه کرد: برای گرامیداشت این روز، درج پیام «۷ اردیبهشت، روز ملی ایمنی حملونقل گرامی باد» در سربرگ مکاتبات اداری و ارسال پیامک اطلاعرسانی به رانندگان ناوگان عمومی جادهای استان نیز در دستور کار قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی از اجرای این برنامهها، یادآوری مسئولیت مشترک همه شهروندان در حفظ ایمنی جادهها و ارج نهادن به تلاشهای شبانهروزی فعالان حوزه راهداری و حملونقل است.
منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی