بازدید: 954 نفر نویسنده: زهرا رضوانیان استان ۶ اردیبهشت ۱۴۰۵ | 11:06
0

ذخایر سدهای خراسان جنوبی به ۲۱ درصد رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی، از وضعیت ذخایر آبی سدهای استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال آبی جاری، حدود ۹.۵۷ میلیون متر مکعب آب به مخازن سدها اضافه شده است.

عباس سارانی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،با اشاره به ظرفیت کلی سدهای مخزنی استان، اظهار داشت: استان خراسان جنوبی دارای ۸ سد مخزنی با ظرفیت کلی ۷۵ میلیون متر مکعب است که در حال حاضر حدود ۱۶ میلیون متر مکعب آب در آن‌ها ذخیره شده است. این میزان معادل حدود ۲۱ درصد از حجم کل مخازن است.

وی با بیان اینکه روند ورود آب به سدها در سال جاری نسبت به سال گذشته ثبات داشته است، افزود: از ابتدای سال آبی جاری (از اول مهرماه تاکنون)، ۹ میلیون و ۵۷۰ هزار متر مکعب آب به سدهای استان اضافه شده است. این رقم نشان‌دهنده آن است که نسبت به پارسال در این بازه زمانی، تغییرات اساسی و چشمگیری در ورودی آب به سدها نداشته‌ایم.

سارانی در ادامه به چالش اصلی تأمین آب در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به پتانسیل ضعیف آب‌های سطحی در خراسان جنوبی، بیش از ۹۵ درصد تأمین آب بخش‌های مختلف (شرب، صنعت و کشاورزی) از منابع آب زیرزمینی انجام می‌شود. بنابراین، مدیریت صحیح منابع آب زیرزمینی و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز، اولویت اصلی مدیریت آب در استان محسوب می‌شود.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی تلاش دارد با برنامه‌ریزی‌های دقیق و مدیریت مصرف، تعادل را در منابع آبی استان حفظ کند و از تنش‌های آبی در آینده جلوگیری نماید.

شبکه های اجتماعی نگاه خراسان جنوبی

منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی

نویسنده
زهرا رضوانیان
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *