بازدید: 945 نفر نویسنده: فاطمه آسمانی استان ۲۷ فروردین ۱۴۰۵ | 10:57
0

اجرای ۳۰ سازه جدید آبخیزداری و تحقق فراتر از برنامه در خراسان جنوبی

۳۰سازه جدید آبخیزداری در خراسان جنوبی اجرا شد و اجرای طرح‌های این حوزه از برنامه مصوب فراتر رفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی، کرباسچی سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از تکمیل ۳۰ سازه جدید آبخیزداری تا پایان سال مالی جاری خبر داد و گفت: اجرای طرح‌های مقابله با بیابان‌زایی در کانون‌های بحرانی استان از برنامه‌های مصوب پیشی گرفته و به سطحی فراتر از انتظار رسیده است.

کرباسچی افزود: خراسان جنوبی با مساحتی بیش از ۱۵ میلیون هکتار، به عنوان سومین استان پهناور کشور، قلب تپنده مدیریت عرصه‌های بیابانی و منابع طبیعی در شرق ایران محسوب می‌شود.

وی گفت: این استان که حدود ۹ درصد از خاک کشور را در بر گرفته، با چالش‌های جدی اقلیمی از جمله خشکسالی‌های سنواتی و پدیده بیابان‌زایی دست و پنجه نرم می‌کند به‌طوری که ۹۶.۵ درصد از مساحت آن را عرصه‌های طبیعی تشکیل داده و نیمی از این وسعت را مراتع کم‌تراکم بیابانی در بر گرفته است.

سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه سال ۱۴۰۴ و آغاز سال ۱۴۰۵ برای منابع طبیعی استان، فصل تحول و عبور از مدیریت سنتی به مدیریت جامع و مشارکتی بود افزود: در روز‌های نخست فروردین ۱۴۰۵، سازه‌های آبخیزداری استان با رشدی خیره‌کننده و ۹۷ برابری نسبت به سال قبل، ۲۱ میلیون مترمکعب روان‌آب را ذخیره کردند.

کرباسچی از اجرای فراتر از تعهد طرح‌های مقابله با بیابان‌زایی و احیای علمی رویشگاه‌های گیاهان دارویی خبر داد و گفت: این اقدامات که با هدف تغییر الگوی مصرف سوخت و ایجاد سپر حفاظتی برای پوشش گیاهی انجام شد، فصل جدیدی از مدیریت پایدار را در استان رقم زده است.

شبکه های اجتماعی نگاه خراسان جنوبی

منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی

نویسنده
فاطمه آسمانی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *