مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی از صدور مجوز و تمدید 97 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری طی سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: تولید، توزیع و فروش کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری بدون علامت استاندارد ممنوع است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی، مصطفی بذری مدیر کل استاندارد خراسان جنوبی، ضمن اعلام این خبر گفت: اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد نشانه تعهد، رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی است و خاطرنشان کرد مشاهده علامت استاندارد، سلامت کالا را برای مصرف کننده تضمین میکند.
وی ادامه داد: در راستای ایجاد اشتغال پایدار و استاندارد سازی محصولات تولیدی استان، طی سال پیش ، 92 صدور و تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در حوزه صنایع غذایی، کشاورزی، ساختمانی، شیمیایی، خودرو، برق و الکترونیک، نساجی و انرژی صادر و تمدید شد که از این تعداد، 32 مورد صدور پروانه و 65 مورد آن، تمدید بود.
مدیر کل استاندارد خراسان جنوبی در ادامه سخنانش ابراز داشت: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله تکالیف قانونی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد، استمرار کنترل کیفیت محصولات در واحدهای تولیدی تحت پوشش استان و ترغیب این واحدها به ارتقای کیفیت محصولات تولید شده بر اساس معیارهای سازمان ملی استاندارد، است.
بذری یادآور شد: شهروندان میتوانند برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده روی محصول به هنگام خرید، کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال تا با دریافت سریع پاسخ از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.
منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی