بازدید: 672 نفر نویسنده: احسان فوداجی درمیان ۲۱ اسفند ۱۴۰۴ | 08:43
0
جلسه صلح و سازش پس از 6 سال در شهرستان درمیان:

شاکی از قصاص گذشت کرد

پس از گذشت بیش از شش سال، با تلاش و میانجیگری مسئولان قضایی و صلح‌یاران، در روستای نوغاب، جلسه سازش قتل مقتول ۳۷ ساله با حضور مسئولان قضایی استان و طرفین پرونده برگزار و نهایتاً شاکی از خود گذشت و رضایت داد.

به گزارس پایگاه حبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،

در یکی از روستاهای شهرستان درمیان، جلسه صلح و سازش پرونده قتل پس از چند سال با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین وحدانی‌نیا معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان در امور حل اختلاف، حجت‌الاسلام والمسلمین زارع حسینی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و سیف زاده قاضی شعبه ۱۰۱ کیفری استان و صلح یاران برگزار شد.

این جلسه که پس از پیگیری‌ها و جلسات مکرر و با هدف اصلاح ذات‌البین جلسه ای دیگر در محل مجتمع دینی فرهنگی روستای نوغاب با حضور طرفین پرونده و اعضای خانواده‌های درگیر تشکیل گردید. در ابتدای نشست، سیف‌زاده قاضی شعبه ۱۰۱ کیفری استان با شرح جزئیات پرونده، بر اهمیت گذشت و بخشش در حل‌وفصل نزاع تأکید کرد و طرفین را به صلح و آرامش دعوت نمود.

در ادامه، تلاش‌های میانجیانه و گفت‌وگوهای سازنده منجر به رضایت شاکی و گذشت از حق‌الشکایت شد. به این ترتیب، پس از سال‌ها، پرونده با سازش خاتمه یافت و بخشیدن مقتول، چراغ امیدی در مساله حل اختلاف و ایجاد فضای آشتی و همدلی در جامعه روشن کرد.

با پایان یافتن این پرونده، مسئولان قضایی شهرستان درمیان تأکید دارند که تداوم رویکردهای فرهنگی و اجتماعی مبنی بر حل و فصل اختلافات از طریق گفت‌وگو و سازش موجب کاهش نزاعات و ترویج فرهنگ مسالمت است.

شبکه های اجتماعی نگاه خراسان جنوبی

منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی

نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *