
پس از گذشت بیش از شش سال، با تلاش و میانجیگری مسئولان قضایی و صلحیاران، در روستای نوغاب، جلسه سازش قتل مقتول ۳۷ ساله با حضور مسئولان قضایی استان و طرفین پرونده برگزار و نهایتاً شاکی از خود گذشت و رضایت داد.
به گزارس پایگاه حبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،
در یکی از روستاهای شهرستان درمیان، جلسه صلح و سازش پرونده قتل پس از چند سال با حضور حجتالاسلام والمسلمین وحدانینیا معاون قضایی رئیسکل دادگستری استان در امور حل اختلاف، حجتالاسلام والمسلمین زارع حسینی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و سیف زاده قاضی شعبه ۱۰۱ کیفری استان و صلح یاران برگزار شد.
این جلسه که پس از پیگیریها و جلسات مکرر و با هدف اصلاح ذاتالبین جلسه ای دیگر در محل مجتمع دینی فرهنگی روستای نوغاب با حضور طرفین پرونده و اعضای خانوادههای درگیر تشکیل گردید. در ابتدای نشست، سیفزاده قاضی شعبه ۱۰۱ کیفری استان با شرح جزئیات پرونده، بر اهمیت گذشت و بخشش در حلوفصل نزاع تأکید کرد و طرفین را به صلح و آرامش دعوت نمود.
در ادامه، تلاشهای میانجیانه و گفتوگوهای سازنده منجر به رضایت شاکی و گذشت از حقالشکایت شد. به این ترتیب، پس از سالها، پرونده با سازش خاتمه یافت و بخشیدن مقتول، چراغ امیدی در مساله حل اختلاف و ایجاد فضای آشتی و همدلی در جامعه روشن کرد.
با پایان یافتن این پرونده، مسئولان قضایی شهرستان درمیان تأکید دارند که تداوم رویکردهای فرهنگی و اجتماعی مبنی بر حل و فصل اختلافات از طریق گفتوگو و سازش موجب کاهش نزاعات و ترویج فرهنگ مسالمت است.