استاندار خراسان جنوبی در آیین افتتاح خط تولید کارخانه اکسید سرب و روی دیهوک با اشاره به سرمایهگذاری حدود یکدهم همت در این پروژه، گفت: بهرهبرداری از این واحد صنعتی زمینه اشتغال مستقیم ۱۱۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم ۲۱۷ نفر را فراهم کرده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی، همزمان با ششمین روز از ایامالله دهه مبارک فجر، خط تولید کارخانه اکسید سرب و روی شرکت توسعه معادن فلات زرین شرق در شهر دیهوک، با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به بهرهبرداری رسید.
استاندار خراسان جنوبی در حاشیه این افتتاحیه با اشاره به اهمیت این پروژه صنعتی و معدنی اظهار کرد: امروز توفیق حضور در یکی از پروژههای بزرگ و اثرگذار استان فراهم شد. پروژه صنعتی زرین با سرمایهگذاری حدود یکدهم همت به بهرهبرداری رسیده که نشاندهنده ظرفیت بالای استان در حوزه صنعت و معدن است.
وی با بیان اینکه این پروژه نقش مهمی در اشتغالزایی دارد، افزود: با بهرهبرداری از این واحد صنعتی، برای بیش از ۱۱۰ نفر اشتغال مستقیم و ۲۱۷ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد شده که میتواند تحول مثبتی در وضعیت اشتغال منطقه ایجاد کند.
استاندار خراسان جنوبی یکی از مزیتهای مهم این کارخانه را تأمین مواد اولیه از داخل استان دانست و گفت: خوشبختانه مواد اولیه این واحد صنعتی از معادن استان تأمین میشود. همچنین در مصوبه اخیر شورای معادن استان تأکید شد که اولویت بهرهبرداری از معادن، تأمین مواد اولیه واحدهای صنعتی داخل استان باشد که این موضوع نقش مؤثری در تکمیل زنجیره تولید و جلوگیری از خامفروشی دارد.
وی با اشاره به آثار اجتماعی اجرای پروژههای صنعتی و معدنی تصریح کرد: ایجاد واحدهای صنعتی و معدنی در مناطق مختلف استان، علاوه بر توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال، موجب تقویت امنیت پایدار در منطقه نیز خواهد شد که این امر از دستاوردهای مهم چنین پروژههایی است.
استاندار خراسان جنوبی در ادامه برنامههای خود در دهه مبارک فجر اظهار داشت: در جریان این سفرها، افتتاح و بهرهبرداری از پروژههای مختلف عمرانی، صنعتی و خدماتی در سطح استان در دستور کار قرار دارد که هدف اصلی آنها توسعه متوازن، حمایت از تولید و ایجاد اشتغال پایدار است.
گفتنی است، کارخانه تولید اکسید سرب و روی شرکت توسعه معادن فلات زرین شرق، بهعنوان یکی از پروژههای مهم صنعتی منطقه، نقش بسزایی در توسعه بخش معدن و صنایع معدنی خراسان جنوبی خواهد داشت.
منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی