مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از صادرات بیش از 622 هزار تن کالا از پایانه مرزی ماهیرود از ابتدای امسال خبرداد.
به گزارش پایگاه خبری نگاه خراسان جنوبی، اسداله جلال زاده مدیر این اداره کل گفت: طی 11 ماهه سال جاری صادرات 622 هزار و 308 تن کالا از پایانه مرزی ماهیرود به ثبت رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد چشمگیر 45.7 درصدی همراه بوده است.
وی افزود: این میزان صادرات شامل سیمان، فراروده های نفتی، آهن آلات، کاشی و سرامیک و تره بار بوده است.
جلال زاده اضافه کرد: طی این مدت همچنین، ترانزیت ورودی کالا 1648 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 104 برابر شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه داد: طی 11 ماهه امسال همچنین، 45 هزار و 329 خودرو وارد و 44 هزار و 871 خودرو از این مرز خارج شدهاند.
وی یادآور شد: باتوجه به اهمیت پایانههای مرزی استان در توسعه روابط اقتصادی با کشورهای افغانستان تلاش این ادارهکل با فراهم کردن زیرساختها در پایانههای ماهیرود بر گسترش روابط اقتصادی نزدیک بوده تا همچنان شاهد افزایش جابجایی کالا از این پایانه مرزی باشیم.