به گزارش نگاه خراسان جنوبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تا کنون از 6 هزار و 57 آزمایش انجام شده، ۵ هزار و 357 نفر تست شان منفی و 700 نفر جواب تست شان مثبت شد.
مهدی زاده افزود: از این تعداد 700 بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستانها ترخیص شدند و یا از موارد سرپایی بودند و 7 نفر در بیمارستانها بستری هستند که حال عمومی این بیماران خوب است.
وی با اشاره به شناسایی 8 مورد جدید مبتلا به کرونا (یک نفر بستری و 7 نفر سرپایی) در ۲۴ساعت گدشته از بین 143 آزمایش انجام شده، گفت: از نمونه های مثبت امروز از شهرستانهای سرایان، درمیان و نهبندان هر کدام دو نفر و شهرستانهای بیرجند و قاین هرکدام یک نفر هستند.
مهدی زاده با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته
یک مورد فوت ناشی از ویروس کرونا از بیرجند گزارش شده است، افزود: با این
مورد جدید تعداد فوت شدگان ناشی از ویروس کرونا در خراسان جنوبی به 46 نفر
رسید.
وی غربالگری مرحله دوم این بیماری را 475 هزار و 753 نفر افراد بالای ۱۵سال عنوان کرد.