
مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی از انجام یکهزار و ۲۸ مورد بازرسی از مراکز عرضه کالاهای مشمول استاندارد اجباری در قالب اجرای طرح کنترل بازار طی سهماهه نخست سال ۱۴۰۵ خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی، مصطفی بذری اظهار داشت: در راستای صیانت از حقوق مصرفکنندگان، ارتقای کیفیت کالاهای عرضهشده و نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری، بازرسان اداره کل استاندارد خراسان جنوبی در سهماهه نخست سال جاری، یکهزار و ۲۸ مورد بازرسی از مراکز عرضه کالا در سطح استان انجام دادهاند.
وی افزود: این بازرسیها با هدف اطمینان از عرضه کالاهای دارای نشان استاندارد، جلوگیری از عرضه محصولات غیراستاندارد و افزایش سطح ایمنی و کیفیت کالاهای مصرفی بهصورت مستمر در سراسر استان انجام میشود.
مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی با تأکید بر تداوم اجرای طرح کنترل بازار تصریح کرد: بازرسان این اداره کل بهصورت مستمر بر عرضه کالاهای مشمول استاندارد اجباری نظارت دارند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مطابق قوانین و مقررات، اقدامات قانونی لازم انجام خواهد شد.
بذری خاطرنشان کرد: اجرای مستمر طرح کنترل بازار، نقش مؤثری در ارتقای کیفیت کالاها، افزایش اعتماد عمومی و صیانت از حقوق مصرفکنندگان دارد و اداره کل استاندارد خراسان جنوبی با جدیت این مأموریت را دنبال میکند.
وی از شهروندان خواست هنگام خرید کالاهای مشمول استاندارد اجباری، به نشان استاندارد و اصالت کالا توجه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق سامانهی 1517 (رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل استاندارد خراسان جنوبی ) گزارش کنند.