
دوازدهمین سال مراسم هفتم شهادت امام حسین »ع» به همت منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برگزار می شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،حسین زارعی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در دیدار مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان وامام جمعه موقت شهرستان بیرجند اظهارداشت: محرم هر سال شور خاصی را به شهرها وروستاهای خراسان جنوبی میبخشد.
وی افزود: هر ساله مردم خراسان جنوبی در ایام محرم و صفر به همراه هیئتهای مذهبی به تکاپو میافتند و همگی با یک آرمان در سوگ مظلومان کربلا آئیینهای عزاداری را برپا میکنند.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: طی 11 سال گذشته سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی هفت روز بعد از عاشورا، مراسم عزاداری شهادت امام حسین(ع) را در استان برپا میکند.
زارعی با بیان اینکه سال گذشته، شاهد حضور جمعیت 30 هزار نفری از اقشار مختلف مردم در سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بودیم و امسال پیش بینی برای ۴۵هزار است افزود: امسال هم این برنامه به طور همزمان در دو نقطه از استان برگزار می شود.
وی بیان داشت: از آن جایی که مجموعه منطقه ویژه اقتصادی استان کار اقتصادی و تولیدی انجام میدهد، برگزاری این گونه مراسم تأثیرگذاری بسیار خوبی دارد. در مجموعه اقتصادی تلاشمان بر این است تا در کنار فعالیتهای اقتصادی، برنامههای مختلف فرهنگی اجتماعی و عزاداری برای ائمه را نیز برگزار کنیم..
وی بیان کرد: هدف سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی بر این است تا برنامه شهادت هفتم شهادت امام حسین(ع) به عنوان یک برنامه محوری در استان خراسان جنوبی ثبت و در سطح ملی مطرح شود.