
در شورای اسلامی شهر بیرجند، موضوع تأمین یک قطعه زمین ۱۵۰۰ مترمربعی از اداره راه و شهرسازی برای احداث گرمخانه ویژه آسیبدیدگان اجتماعی بررسی و با پرداخت هزینه مربوطه از محل اعتبارات عمرانی شهرداری و درج آن در متمم بودجه سال جاری موافقت شد. همچنین در این جلسه نامهای از سوی صنوف آلاینده استان خراسان جنوبی درباره نارضایتی از خدمات شهری و هزینههای دریافتی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی، صبح امروز در شورای شهر بیرجند موضوع تأمین یک قطعه زمین به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع از اداره کل راه و شهرسازی برای احداث گرمخانه در دستور کار قرار گرفت. بر اساس مصوبه شورا، شهرداری بیرجند مکلف شد نسبت به دریافت این زمین و پرداخت هزینههای اعلامی از جمله مبالغی در حدود بیش از یک میلیارد تومان و سایر هزینههای مرتبط اقدام کند. همچنین مقرر شد این اعتبارات در متمم بودجه سال جاری شهرداری لحاظ شود.
بررسی سوابق این موضوع نشان میدهد که پرونده تأمین زمین گرمخانه پیشتر نیز مطرح شده بود اما به دلیل انجام نشدن کامل فرآیند تحویل، در سال جاری با مکاتبات جدید و اصلاح مبالغ، مجدداً در دستور کار قرار گرفته است.
در بخش دیگری از جلسه، نامه رئیس شرکت تعاونی صنوف آلاینده استان خراسان جنوبی قرائت شد که در آن نسبت به نحوه ارائه خدمات شهری، دریافت هزینهها و جرایم ساختمانی و همچنین نبود پاسخگویی مناسب از سوی مدیریت شهری اعتراض شده است.
در این نامه همچنین به نارضایتی بخشی از مردم و اعضای صنوف اشاره و تأکید شده در صورت ادامه روند موجود، این مجموعهها ناچار به پیگیری ایجاد ساختارهای مستقل خدماتی خواهند بود.
این دو موضوع پس از بررسی در جلسه شورا مورد توجه اعضا قرار گرفت و تصمیمات لازم در خصوص ادامه روند اجرایی و بررسی مطالبات مطرحشده اتخاذ شد.