
معاون والی هلمند افغانستان گفت: هدف از سفر ما به خراسان جنوبی به خاطر تحکیم روابط و همچنین گسترش روابط اقتصادی و تجارتی بین دو کشور و دو ولایت خراسان جنوبی و هلمند که با یکدیگر هم مرز اند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی، مولوی رحیم الله محمود در بدو ورود به خاک ایران ، در مرز ماهیرود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از هماهنگی و مهمان نوازی شما تشکر میکنم. هدف سفر ما به جمهوری اسلامی ایران خصوصا به استان خراسان جنوبی بخاطر تحکیم روابط هرچه بیشتر و خوبتر میان جمهوری اسلامی ایران و کشور افغانستان و به خاطر تحکیم روابط و گسترش روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور و دو ولایت که با همدیگر هم مرز میباشند.
وی افزود: ما در این سفر از کارخانجات و از جاهای صنعتی و تجارتی استان خراسان جنوبی بازدید خواهیم کرد و به خاطر رشد صنعت، اقتصاد و تجارت انشالله که همکاری و همیاری خوبتری را با هم خواهیم داشت.
بازدید از نیروگاه خورشیدی ۱۰مگاواتی خورشیدی درح،بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان جنوبی ،بازدید از،کارخانه کویرتایر،بازدید از نمایشگاه توانمندیهای دانش بنیان استان،بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بیرجند،بازدید از بیمارستانهای ایران مهر و رازی،نشست تخصصی تجاری اقتصادی با تجار و بازرگانان استان و نشست با استاندار از دیگر برنامه های سفر سه روزه هیات ولایت هلمند افغانستان به خراسان جنوبی است