
استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر ساماندهی نوبتدهی و رفع مشکلات زیرساختی در مرز ماهیرود گفت: با همکاری دستگاههای اجرایی، امنیتی و بخش خصوصی، روند توسعه این مرز شتاب گرفته و باید زمینه تسهیل هرچه بیشتر تجارت و صادرات فراهم شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار خراسان جنوبی، در شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان ، ضمن قدردانی از همکاری بخش خصوصی، اتاق بازرگانی، دستگاههای اجرایی و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی، اظهار کرد: اتفاقات مثبت و دستاوردهای حاصلشده در مرز ماهیرود نتیجه کار جمعی و همافزایی همه دستگاهها و مجموعههای مرتبط است.
وی با اشاره به نقش مؤثر مجموعههای امنیتی و اطلاعاتی در پیشبرد امور مرزی افزود: گزارشهای جامع و کاملی که از سوی دستگاههای مختلف ارائه شده، نشاندهنده عزم جدی برای توسعه فعالیتهای تجاری و اقتصادی در این مرز است.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مرز ماهیرود امروز به بلوغ رسیده و برای فعالان اقتصادی و تجار کشور به مرزی شناختهشده تبدیل شده است، بر ضرورت کاهش زمان ماندگاری کالاها و ساماندهی فرآیند نوبتدهی تأکید کرد.
هاشمی همچنین خواستار توجه ویژه به ایجاد و توسعه امکانات رفاهی و اسکان رانندگان در محدوده مرزی شد و گفت: هر جا نیاز به ورود و حمایت استانداری باشد، اقدامات لازم انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت کنترل ترددهای غیرمجاز در محدوده مرز، از دستگاههای مسئول خواست با بازدیدهای مستمر و رفع نواقص احتمالی، زمینه هرگونه سوءاستفاده و عبور غیرقانونی را از بین ببرند.
استاندار خراسان جنوبی از برگزاری نشست مشترک استانداران خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: موضوعات مرتبط با مناطق آزاد، تسهیل تردد وسایل نقلیه و توسعه همکاریهای مرزی در این نشست بررسی خواهد شد و دستگاهها میتوانند پیشنهادهای خود را برای طرح در این جلسه ارائه کنند.
وی همچنین بر پیگیری مشکلات مرتبط با تأمین سوخت، حملونقل کالا، محصولات کشاورزی، کاشی و سیمان و رفع موانع موجود در حوزه گمرک و منطقه ویژه اقتصادی تأکید کرد و گفت: حل این مسائل میتواند به افزایش ظرفیت صادراتی و رونق بیشتر مرز ماهیرود کمک کند