
در آستانه فصل بهرهبرداری از اماکن تفریحی، اداره کل استاندارد خراسان جنوبی با هدف ارتقای ایمنی و صیانت از حقوق شهروندان، طرح نظارت بر شهربازیها و زمینهای بازی شهرستان فردوس را با قاطعیت اجرا کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،مصطفی بذری، مدیرکل این مجموعه، با اشاره به بازرسیهای سرزده از چهار شهربازی در شهرستان فردوس، اظهار داشت: این بازدیدها با همراهی ریاست اداره استاندارد شهرستان و در ساعات اوج بهرهبرداری انجام شد تا عملکرد تجهیزات تفریحی بهطور دقیق و در شرایط واقعی مورد ارزیابی قرار گیرد.
بذری با تأکید بر اجباری بودن استانداردسازی تجهیزات تفریحی تصریح کرد: تأمین ایمنی در وسایل بازی، یک مقوله بسیار جدی است و صدور گواهینامه بهرهبرداری تنها پس از احراز تمامی الزامات فنی و استانداردهای مصوب سازمان ملی استاندارد امکانپذیر خواهد بود.
وی افزود: فرآیند بازرسیهای ادواری، فنی و ایمنی، بهطور مستمر و بر اساس تقویم زمانبندیشده توسط کارشناسان این اداره کل و شرکتهای بازرسی تایید صلاحیت شده، در سراسر استان اجرا میشود؛ چرا که هرگونه قصور یا نقص فنی در این تجهیزات، میتواند پیامدهای جبرانناپذیری برای خانوادهها به همراه داشته باشد.
مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی در پایان با اشاره به نتایج بازرسیهای اخیر در شهرستان فردوس گفت: «در راستای حفظ سلامت عمومی، یکی از چهار شهربازی بازرسی شده به دلیل عدم رعایت الزامات ایمنی و مغایرت با دستورالعملهای استاندارد، بهمنظور پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی، پلمب و پرونده آن جهت طی مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد.