
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ظرفیتهای مرزی استان خراسان جنوبی، خواستار بررسی تخصصی موانع پیشروی صادرکنندگان و تقویت همکاری میان مجلس، استانداری و بخش خصوصی برای حل مشکلات تجاری شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،ظهر امروز در جلسه شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی، سید حسن هاشمی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت توجه ویژه به ظرفیتهای اقتصادی خراسان جنوبی بهویژه در حوزه تجارت و صادرات تأکید کرد.
وی با اشاره به موقعیت راهبردی این استان در همجواری با کشور افغانستان، این ظرفیت را فرصتی مهم برای توسعه مبادلات تجاری و ارتقای جایگاه صادراتی استان دانست.
هاشمی با بیان اینکه بخشی از مشکلات صادرکنندگان نیازمند بررسی دقیقتر و کارشناسی است، اظهار کرد: لازم است موضوعات مطرحشده در جلسات تخصصیتر مورد پیگیری قرار گیرد و با ارائه مستندات و ادله توجیهی، در دستور کار جدی نمایندگان و دستگاههای اجرایی قرار گیرد.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی همچنین بر لزوم تقویت تعامل و همافزایی میان مجلس، استانداری و اتاق بازرگانی تأکید کرد و افزود: با همکاری و همفکری میتوان بخشی از مشکلات فعالان اقتصادی استان را برطرف کرد، هرچند مسیر پیشرو دشوار است.