
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند از خسارت ۲۰ میلیارد ریالی طوفان به فضای سبز بیرجند و سقوط بیش از ۱۰۰ اصله درخت در معابر و بوستانها خبرداد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،مهندس بهدانی، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری، با اشاره به طوفان شدید روز گذشته اظهار داشت: متأسفانه شدت وزش باد خسارات قابلتوجهی به زیرساختهای فضای سبز شهری وارد کرده و شاهد سقوط بیش از ۱۰۰ اصله درخت از گونههای مختلف شامل کاج، سرو شیراز، نارون، توت، زیتون تلخ و اقاقیا در سطح معابر و بوستانهای شهر بودهایم.
وی با تأکید بر اینکه تیمهای عملیاتی این سازمان بلافاصله پس از وقوع حادثه برای ایمنسازی و پاکسازی معابر وارد عمل شدهاند، افزود: بر اساس ارزیابیهای اولیه کارشناسان این سازمان، خسارت ریالی ناشی از این حادثه بیش از ۲۰ میلیارد ریال. برآورد شده است.
مهندس بهدانی در پایان خاطرنشان کرد: با دستور شهردار محترم بررسی وضعیت درختان آسیبدیده و اقدامات لازم برای بازسازی و احیای فضای سبز شهری در دستور کار فوری سازمان قرار دارد تا ضمن رفع خطرات احتمالی، سیما و منظر شهر به وضعیت مطلوب بازگردد.