
رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی از پرداخت کامل مطالبات معوق بیش از ۲۰ کارگر کشتارگاه صنعتی «آریا آرک شرق» خبر داد و گفت: با تلاش مستمر رئیس دادگستری و دادستان شهرستان خوسف، مبلغی بالغ بر دو میلیارد تومان به کارگران پرداخت و حقوق قانونی آنان استیفا شد.
به گزارش پابگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان گفت: در پی وصول گزارشها و مراجعات متعدد کارگران کشتارگاه صنعتی «آریا آرک شرق» مبنی بر عدم پرداخت مطالبات معوق، موضوع در دستور کار این حوزه قضایی قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، به ویژه در برهه کنونی کشور از حیث صیانت از حقوق عامه، حفظ امنیت شغلی کارگران و جلوگیری از بروز تنش اجتماعی، جلسات متعددی با مدیرعامل و مسئولان شرکت برگزار شد.
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی تصریح کرد: با پیگیریهای مستمر و اتخاذ تدابیر لازم قانونی، و با تلاش بیوقفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان خوسف، مطالبات معوق بیش از ۲۰ نفر از کارگران این شرکت که در زمینه کشتار صنعتی دام و شترمرغ فعالیت دارد، به مبلغی بالغ بر دو میلیارد تومان به طور کامل پرداخت و حقوق قانونی آنان استیفا گردید.
عبداللهی خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر حمایت از حقوق کارگران، صیانت از حقوق عامه و رفع مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی انجام شده و موجب رضایتمندی کارگران و پیشگیری از تبعات اجتماعی و کارگری احتمالی گردید.