
شهردار بیرجند از افتتاح چند پروژه مهم شهری در هفتههای آینده خبر داد؛ پروژههایی که از بهرهبرداری بوستان ناصح و بلوار پزشک تا ورود ناوگان جدید اتوبوسرانی را شامل میشود و به گفته مدیریت شهری، بیش از ۵۰ میلیارد تومان برای آنها هزینه شده است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی، مهدی بهترین شهردار بیرجند گفت: طی اردیبهشت و خردادماه چند طرح عمرانی و خدماتی مهم در سطح شهر به بهرهبرداری خواهد رسید.
بهترین افزود: یکی از شاخصترین این پروژهها بوستان ناصح است که پیشتر به عنوان قبرستانی متروکه شناخته میشد و مشکلات اجتماعی متعددی در آن وجود داشت، اما اکنون پس از اجرای عملیات عمرانی و ساماندهی، به فضای سبز و تفرجگاهی جدید برای شهروندان تبدیل شده است.
وی همچنین از افتتاح بلوار پزشک در امتداد خیابان معلم و محدوده اراضی پادگان خبر داد؛ مسیری که سالها از مطالبات شهروندان بیرجند بود و قرار است اوایل خردادماه زیر بار ترافیک برود.
به گفته شهردار، همزمان با افتتاح این دو پروژه، ۱۱ دستگاه اتوبوس جدید نیز وارد ناوگان حملونقل عمومی شهر خواهد شد. مجموع اعتبار صرفشده برای این طرحها بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعلام شده که از محل منابع داخلی شهرداری تأمین شده است.
شهردار بیرجند با اشاره به استفاده از اوراق مشارکت دولتی برای نخستینبار در تاریخ مدیریت شهری بیرجند گفت: در این بخش ۷۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت جذب شده که نیمی از آن سهم دولت و نیمی دیگر سهم شهرداری بوده است. با استفاده از این اعتبار، چند دستگاه اتوبوس جدید خریداری و تعدادی از اتوبوسهای فرسوده نیز بازسازی شدهاند.
وی افزود: در دوره جدید مدیریت شهری، در مجموع ۲۱ دستگاه اتوبوس به ناوگان حملونقل بیرجند اضافه شده است.
شهردار بیرجند همچنین از رشد چشمگیر بودجه شهرداری خبر داد و گفت: بودجه شهرداری از ۲۶۰ میلیارد تومان در گذشته، اکنون به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان رسیده که نتیجه انضباط مالی و حرکت به سمت درآمدهای پایدار است.
او از اجرای یک پروژه مشارکتی بزرگ با سرمایهگذاری حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز خبر داد و گفت: در قالب این طرح، حدود ۶۰ هزار متر مربع فضای مسکونی، تجاری و اداری در بیرجند احداث خواهد شد که میتواند تحولی جدی در اقتصاد و بازار مسکن شهر ایجاد کند.
دکتر بهترین همچنین پروژه پارک آبی شهر را یکی دیگر از طرحهای مهم مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی این مجموعه آغاز شده و تجهیزات سرسرههای آبی آن نیز وارد بیرجند شده است.
انتهای پیام/