
رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی شهرستان قاینات از آغاز عملیات مرمت دو اثر تاریخی ارزشمند «مسجد محله پایین قاین» و «دژ زیرزمینی نیگ» در چند روز آینده خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،حمید عباسزاده اظهار کرد: عملیات مرمت مسجد محله پایین قاین شامل لایههای فرسوده پای دیوار حیاط و اتاقها، اجرای مجدد لایهها، اندود کاهگل جدید، جمعآوری بخشهای آسیبدیده، استحکامبخشی بنا و لایهبرداری گچ سردر ورودی خواهد بود.
رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی شهرستان قاینات افزود: همچنین مرمت دژ زیرزمینی نیگ با هدف استحکامبخشی دیوارها، تسطیح کف و اجرای سیستم نورپردازی داخلی، با رعایت کامل اصول فنی و حفاظتی صورت خواهد گرفت.
او با اشاره به بازدید میدانی کارشناس میراثفرهنگی استان، از این دو اثر تاریخی، عنوان کرد: در این بازدید، وضعیت کنونی بناها و اقدامات لازم برای آغاز عملیات مرمتی به دقت مورد بررسی قرار گرفت.
عباسزاده خاطرنشان کرد: پس از طی مراحل اداری و اخذ مجوزهای لازم، عملیات مرمت این دو اثر تاریخی که با شماره ملی ۵۱۵۰ (مسجد محله پایین) و ۸۹۶۲ (دژ زیرزمینی نیگ) در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیدهاند، در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.