
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تأکید بر تداوم آموزش در شرایط غیرحضوری، از تلاش شبانهروزی معلمان، تولید گسترده محتوای آموزشی، فعالیت ۲۴ ساعته خط مشاوره ۱۵۷۰ و حضور داوطلبانه فرهنگیان در مساجد و میادین شهری برای رفع اشکال دانشآموزان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،مهدی مرتضوی در نشست خبری به مناسبت هفته معلم با تبریک ولادت امام رضا (ع) و گرامیداشت این هفته، اظهار کرد: این ایام فرصت مغتنمی برای قدردانی از معلمانی است که با تعهد و دلسوزی، مسیر تعلیم و تربیت را روشن نگه داشتهاند.
وی با اشاره به تقارن این مناسبت با روز شوراها و روز مشاوره افزود: حضور گسترده فرهنگیان در شوراهای اسلامی شهر و روستا نشاندهنده اعتماد بالای مردم به جامعه معلمان است.
وی همچنین از تلاشهای مشاوران آموزشی که در این شرایط به ارائه خدمات روانشناسی و مشاورهای میپردازند، تقدیر میکنیم.
مرتضوی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی گفت: هفته معلم یادآور ایثار و ازخودگذشتگی معلمانی است که در راه اعتلای نظام آموزشی کشور جان خود را فدا کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به شرایط آموزش غیرحضوری تصریح کرد: برخلاف تصور عمومی، این نوع آموزش نهتنها سادهتر نیست بلکه با دشواریهای بیشتری همراه است؛ چراکه معلمان ناگزیر به تولید محتوا با استفاده از امکانات شخصی، اینترنت و تجهیزات محدود هستند.
وی افزود: پیامرسان «شاد» بهعنوان بستر اصلی آموزش مورد استفاده قرار گرفته و در کنار آن، لینک تدریس تمامی دروس در همه پایهها در اختیار دانشآموزان قرار دارد.
مرتضوی ادامه داد: همچنین برای مواقعی که دسترسی به اینترنت با مشکل مواجه میشود، بستههای آموزشی آفلاین به شهرستانها ارسال شده است.
مرتضوی ادامه داد: تولید محتوای آموزشی برای تمامی پایهها با مشارکت استانها انجام شده و این محتواها از طریق مدرسه تلویزیونی بهصورت روزانه پخش و برنامه آن به اطلاع خانوادهها میرسد.
وی با اشاره به اقدامات میدانی معلمان گفت: بسیاری از فرهنگیان بهصورت داوطلبانه در مساجد، حسینیهها و میادین شهری حضور یافته و در ساعات مختلف، حتی تا نیمهشب، به رفع اشکال دانشآموزان میپردازند که این موضوع نشاندهنده روحیه ایثار و تعهد آنان است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی همچنین از فعال شدن شبانهروزی خط ارتباطی ۱۵۷۰ خبر داد و اظهار داشت: این سامانه پیش از این بهصورت ۱۸ ساعته فعال بود، اما در شرایط اخیر بهصورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سؤالات آموزشی، مشاورهای و روانشناسی دانشآموزان، اولیا و عموم مردم است.
وی به برگزاری جلسات آموزشی و مشاورهای برای والدین و دانشآموزان اشاره کرد و گفت: این جلسات با هدف کاهش استرس و مدیریت شرایط آموزشی برگزار شده و همچنین حضور مشاوران در رسانهها برای آگاهیبخشی به خانوادهها تقویت شده است.
مرتضوی در ادامه از اجرای برنامههای متنوع فرهنگی و آموزشی از جمله اجتماعات دانشآموزی، پاتوقهای نوجوانان، مسابقات رباتیک با حضور ۳۲ تیم دانشآموزی در مرکز استان خبر داد.
وی در پایان با اشاره به برگزاری نمایشگاه هفته مشاغل در بیرجند، از دانشآموزان بهویژه پایه نهم و خانوادههای آنان دعوت کرد تا با حضور در این نمایشگاه، با مسیرهای تحصیلی و فرصتهای شغلی آشنا شوند