
پس از وقفهای بهدلیل شرایط ناشی از جنگ تحمیلی امروز فرودگاه بینالمللی بیرجند بار دیگر به چرخه عملیاتی بازگشت و نخستین پرواز مسافربری با هواپیمایی ماهان ایر در مسیر بیرجند–تهران، این شهر را ترک می کند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،مدیرکل فرودگاههای استان خراسان جنوبی گفت: فرودگاه بیرجند که از آغاز جنگ رمضان به دلیل بسته بودن فضای کشور، به صورت موقت غیرعملیاتی بود، اکنون مجدداً عملیاتی شده و اولین پرواز مسافربری امروز بیرجند را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.
سیدی افزود: با عملیاتی شدن مجدد فرودگاه بینالمللی شهید کاوه بیرجند، امکان انجام پروازهای مسافربری فراهم شده و برنامهریزیها برای انجام منظم این پروازها در حال انجام است.
وی افزود: در مرحله نخست، پروازهای مسافری به صورت محدود انجام خواهد شد و به تدریج و در صورت استقبال مسافران، تعداد پروازها در مسیر تهران–بیرجند–تهران افزایش یافته و سایر مسیرها نیز برقرار میشود.
مدیرکل فرودگاههای خراسان جنوبی تأکید کرد: فرودگاه بیرجند از نظر عملیاتی، فنی و خدمات فرودگاهی آماده پذیرش پروازهای مسافری بوده و تمامی تمهیدات لازم برای ارائه خدمات ایمن و مطلوب به مسافران اندیشیده شده است.
اولین پرواز بیرجند به تهران امروز دوشنبه ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۱۳ بیرجند را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.