
فرماندار خوسف با اشاره به موقعیت ویژه جغرافیایی، پراکندگی جمعیت و حضور نیروهای غیربومی در واحدهای صنعتی و معدنی این شهرستان، گفت: تکمیل بیمارستان و رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان از مهمترین اولویتهای مدیریت شهری است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی، مسعود قلیزاده روز چهارشنبه در جلسه تودیع و معارفه رؤسای بیمارستان حضرت قائم(ع) و شبکه بهداشت و درمان شهرستان خوسف اظهار کرد: خوسف به دلیل قطب معدنی و صنعتی بودن استان، با تفاوت چشمگیر جمعیت ساکن و شناور (روزانه) مواجه است، بنابراین نباید تنها به آمار جمعیت ثابت برای تخصیص زیرساختها توجه کرد، بلکه پراکندگی جمعیت و تعداد واحدهای صنعتی و معدنی نیز به عنوان مؤلفه های کلیدی و تعیینکننده تخصیص اعتبار در نظر گرفته شود.
وی افزود: افزون بر این موارد، خوسف به عنوان معین پدافند غیرعامل مرکز استان نیز شناخته میشود؛ از این رو رسیدگی به نیازهای بهداشتی و درمانی این شهرستان از حساسیت دوچندانی برخوردار است.
فرماندار خوسف با قدردانی از نگاه دولت وفاق ملی، هماهنگی استاندار، نماینده مردم در مجلس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خاطرنشان کرد: اقدامات مؤثری برای راهاندازی کامل بیمارستان شهرستان آغاز شده و بهزودی بخشهای جدیدی از جمله دیالیز، آزمایشگاه تخصصی و سایر واحدهای مورد نیاز بیمارستان راهاندازی خواهد شد تا خدمات مطلوبی به مردم شریف منطقه ارائه گردد.
قلیزاده تأکید کرد: سلامت مردم خط قرمز ماست و از مدیریت جدید انتظار میرود از تمام ظرفیتهای موجود برای ارتقای وضعیت درمانی شهرستان استفاده کند.
در پایان این جلسه، ضمن تقدیر از زحمات دکتر جمیله احمدی (رئیس سابق مرکز بهداشت و درمان شهرستان) و دکتر امیر آرامجو (رئیس پیشین بیمارستان حضرت قائم (ع) خوسف)، دکتر قائد یوسفی به عنوان رئیس جدید مرکز بهداشت و بیمارستان خوسف منصوب شد.