
مدیر کل استاندارد خراسان جنوبی در خصوص نظارت بر نازل های سوخت مایع و گازاستان گفت: بر اساس قانون سازمان ملی استاندارد ایران، کلیه نازلهای سوخت مایع و گاز استان به صورت دورهای تحت نظارت و آزمون قرار می گیرند تا از نظر کمّی از هر گونه تخلف و ضرر و زیان برای مصرف کنندگان در راستای حمایت از حقوق ایشان ، جلوگیری شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،مهندس بذری ضمن اعلام این خبر اضافه کرد: 617 نازل سوخت مایع در سطح استان فعال و غیر فعال داریم که تا پایان سال گذشته 1090 نازل سوخت در شهرستانهای استان بصورت دوره ای تحت آزمون قرار گرفته است که با توجه به برنامه مصوب ابلاغی استانی از سوی سازمان ملی استاندارد طی سال گذشته ، درصد تحقق کامل برنامه انجام شده است.
وی با بیان اینکه آزمون نازل های مستقر در جایگاه های سوخت با همکاری آزمایشگاه های همکار و شرکت پخش فرآورده های نفتی انجام می شود، افزود : اطمینان از صحت و سلامت عملکرد نازل های سوخت مطابق با معیارهای استاندارد از اهداف انجام آزمون های دوره ای نازل ها از سوی سازمان ملی استاندارد به شمار می رود.
ایشان با تاکید براین که گزارشات مردمی نقش بسزایی در جلوگیری از ضرر و زیان مصرف کننده را ایفا می کند، از هم استانی ها خواست: در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در سوخت گیری از طریق سامانه اطلاع رسانی 1517، مراتب را به واحد رسیدگی به شکایات مردمی این اداره کل اعلام نمایند.