
اصحاب رسانه خراسان جنوبی امروز با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان با رهبر معظم انقلاب بیعت کردند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر نقش بیبدیل رسانه در احقاق حق و مقابله با جریانهای تحریف و فریب افکار عمومی، گفت: رسانه امروز مهمترین ابزار پردهبرداری از حقایق و روشنگری در میدان تقابل حق و باطل است.
آیت ا… عبادی با اشاره به جایگاه تاریخی رسانه در امتداد نهضت عاشورا، افزود: رسانهای که منشأ آن کاروان کربلا و پیامرسانی حضرت زینب کبری (س) و امام زینالعابدین (ع) است، پس از قرنها همچنان نافذترین ابزار در دفاع از حقیقت و افشای ظلم در جهان به شمار میرود.
وی با بیان اینکه استبداد داخلی و استعمار خارجی طی قرنها با فریب افکار عمومی بر ملتها تحمیل شدهاند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی در شکستن این سد تاریخی بود و زمینه بیداری ملتها را فراهم کرد، هرچند تحقق کامل آگاهی عمومی نیازمند تلاش مستمر رسانهای است.
نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات گروههای تروریستی و نقش حامیان آنها، اظهار داشت: رفتارهای وحشیانه جریانهای تکفیری، بهویژه در تقابل آشکار با جمهوری اسلامی ایران و مکتب تشیع، موجب شکلگیری پرسشهای جدی در افکار عمومی جهان و آغاز موجی از بیداری جهانی شده است.
آیت ا… عبادی همچنین با انتقاد از برخورد دوگانه رسانههای غربی، به موضوع ناپدید شدن هزاران پناهجو در اروپا و کشف گورهای دستهجمعی در برخی کشورهای غربی اشاره کرد و گفت: این حوادث مهم انسانی اغلب بدون تحلیل و پاسخگویی رها میشوند، در حالی که در قبال مسائل داخلی کشورهای مستقل، فضاسازی و بزرگنمایی گسترده صورت میگیرد.
وی با اشاره به حوادث سالهای اخیر در کشور، بر ضرورت تبیین مستند و دقیق وقایع برای نسل جوان تأکید کرد و افزود: کوتاهی در انتقال حقایق، زمینه سوءاستفاده دشمن و انحراف افکار عمومی را فراهم میکند و مسئولیت روشنگری بیش از هر زمان دیگری بر عهده رسانههاست.
نماینده ولی فقیه در استان در پایان با تأکید بر اینکه هویت اجتماعی ملتها در گرو آگاهی آنهاست، از رسانههای دیداری، شنیداری و مکتوب خواست اولویت خود را بر تبیین حقایق تاریخی، سیاسی و اجتماعی قرار دهند و نقش خود را در ارتقای بصیرت عمومی بهدرستی ایفا کنند.