
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خرید و فروش گونههای گیاهی و جانوری وحشی را در استان ممنوع اعلام کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خرید و فروش گونههای گیاهی و جانوری وحشی را در استان ممنوع اعلام کرد و گفت: با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال و افزایش خرید و فروش برخی حیوانات وحشی در این روزها، عدهای افراد فرصت طلب و سودجو در کنار فروش ماهی قرمز، اقدام به عرضه و فروش غیرمجاز گونههای جانوری از جمله سمندر لرستانی، لاک پشت، مار و… و برخی گونههای گیاهی مهاجم مانند سنبل آبی میکنند.
خانی افزود: با توجه به ممنوعیت قانونی نگهداری، حمل، عرضه، خرید، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آنها، در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این جهت، ضمن توقیف حیوانات و رهاسازی آنها در طبیعت، با افراد خاطی بر اساس قوانین و مقررات به شدت برخورد میشود.
وی گفت: گشت و نظارت مستمر توسط ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان از مراکز خرید و فروش ماهی قرمز و پرنده فروشیها انجام میشود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از مردم خواست از خرید جانوران وحشی که عمدتا گونههایی درمعرض خطر انقراض هستند اجتناب کنند.
خانی همچنین در خصوص گشتهای نوروزی محیط بانان افزود: برنامه ریزیهای لازم انجام گرفته است تا محیط بانان به صورت شبانه روزی در طول ایام نوروز در مناطق استان حضور یابند و به راهنمایی و در صورت نیاز هشدار بپردازند و همچنین در صورت مشاهده تخلف برخورد قاطع خواهند داشت. وی افزود: شهروندان میتوانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی به ویژه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، گزارش خود را برای پیگیری به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستانها اعلام کنند.