در پی حمله سایبری اخیر به زیرساختهای بانک سپه، اختلال گستردهای در سامانههای این بانک به وجود آمده که موجب بلاتکلیفی هزاران مشتری شده است
به گزارش نگاه خراسان جنوبی؛ در روزهای اخیر، شماری از مشتریان بانک سپه با مشکل جدی در خدمات بانکی مواجه شدهاند. یکی از این افراد با ارسال پیامی به تحریریه ما گفته است:سه روز پیش یک چک از حساب بانک سپه به حساب بانک سپه گذاشتم، ولی هنوز نمیتوانم پولش را برداشت کنم و هر بار به بانک مراجعه می کنم می گویند سیستم قطع است و باید صبر کنید!
این شهروند تنها یکی از دهها و شاید صدها نفریاست که در روزهای اخیر با چنین مشکلی مواجه شدهاند. بررسیهای میدانی ما نیز نشان میدهد که استفاده از دستگاه های عابر بانک سپه نیز به سختی صورت می گیرد و بسیاری از آن ها هنوز قطع است و مردم با مشکلات روبه رو کرده است.
خدمات بانکی نصف و نیمه؛ مشتریان سردرگماند
نکته نگرانکننده اینجاست که حتی تراکنشهای داخلی بانک نیز انجام نمیشود. یعنی چکهایی که از یک حساب بانک سپه به حساب دیگر در همان بانک صادر شدهاند، پس از چند روز همچنان تسویه نشدهاند و امکان برداشت وجه وجود ندارد. این در حالیست که در حالت عادی، این فرآیند باید در همان روز انجام شود.
سکوت مسئولان در برابر یک بحران بانکی!
در شرایطی که مردم هر روز با مشکل دسترسی به پول خود و انجام امور بانکی مواجهاند، بانک سپه هنوز اطلاعیه رسمی و شفافی درباره زمان دقیق رفع اختلال منتشر نکرده است. این در حالی است که اعتماد عمومی به سیستم بانکی یکی از پایههای اصلی ثبات اقتصادی کشور است.
پایان نامعلوم یک اختلال بیسابقه
مشتریانی که پولشان در حساب بانکیشان مسدود شده، حق طبیعی خود میدانند که دستکم بدانند چه زمانی میتوانند به خدمات بانکی دسترسی پیدا کنند. اما آنچه تاکنون دیده شده، نه شفافیت است، نه پاسخگویی؛
این روزها مراجعه کنندگان به بانک سپه تنها یک جمله تکراری از سوی کارمندان این بانک می شوند: سیستم قطع است…