
مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: 1600 نفر در قالب 11 کاروان سال آینده از استان عازم حج تمتع می شوند.
حسین دستگردی مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار نگاه دراستان به سهمیه حج تمتع اشاره کرد و گفت: هزار و 600 نفر از خراسان جنوبی در قالب 11 کاروان از اردیبهشت آینده عازم عربستان می شوند. پیش ثبت نام از19 دیماه آغاز شده و تا دوشنبه 24 دیماه ادامه دارد.
وی تاکید کرد: اولویت برای قطعی کردن این سفر با افرادی است که پیش ثبت نام کرده اند. تا کنون هزار و 200 نفر پیش ثبت نام انجام داده اند اما سهمیه استان هزار و 600 نفر است و نسبت به سال قبل افزایش ندارد.
مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی جزئیات کاروان را هم تشریح کرد و توضیح داد: حجاج استان در قالب 9 کاروان اهل تشیع و دو کاروان اهل سنت از بیرجند سفر معنوی تمتع می شوند. همه حجاج استان مدینه قبل هستند و ابتدا به زیارت حرم شریف نبوی خواهند رفت.
دستگردی گفت: دو کاروان اهل سنت و چهار کاروان شیعه از بیرجند، از قاین دو و از شهرستان های طبس، فردوس هر کدام یک و همچنین زایران فردوس و سرایان با هم یک کاروان را تشکیل می دهند.
وی زمان اعزام حجاج را از نیمه دوم اردیبشهت و پرواز ها را از فرودگاه شهید کاوه بیرجند اعلام کرد و ادامه داد: ظرفیت هر کاروان متفاوت و در گروه های 95، 120، 165 و 170 نفره است .
به گفته وی حداقل هزینه تمتع 232 میلیون تومان تا 248 میلیون تومان است واولویت های اعزام هم از 30. 10. 86 به قبل اعلام شده است البته برای افرادی که پیش ثبت نام انجام داده اند.
وی تاکید کرد: تعدادی از افرادی که سال 99 برای این سفر ثبت نام کرده و عازم نشده اند امسال برای آخرین فراخوان می توانند کاروان خود را انتخاب کنند.
دستگردی افزود: نقل و انتقال فیش ها در دفاتر حج و زیارت و براساس توافق طرفین انجام می شود البته قیمت تابع عرضه و تقاضا است .