نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت راهبردی مرزهای خراسان جنوبی، گفت: اگر بخواهیم اقتصاد مرزی، دیپلماسی مرزی و توسعه استان را توصیف کنیم، گزاف نیست که بگوییم مرز خراسان جنوبی برای استان همان جایگاهی را دارد که تنگه هرمز برای ایران دارد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی، سیدحسن هاشمی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری خراسان جنوبی با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهیدان، ضمن قدردانی از حضور و تلاش مدیران استانی، اظهار کرد: در روزهای سخت گذشته، مردم، مدیران، نیروهای مسلح و مسئولان استان با همدلی و انسجام مثالزدنی حماسهای دیگر برای ایران اسلامی رقم زدند و این وحدت باید در دوران پس از جنگ نیز با قدرت ادامه یابد.
وی با قدردانی از حضور فعال مردم خراسان جنوبی در صحنههای مختلف و همچنین تقدیر از نیروهای مسلح کشور، افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اقتدار کامل و با اتکا به اعتماد مردم، پیروزی بزرگی را در سطح جهانی و تاریخی برای ایران رقم زدند و امیدواریم هرچه زودتر شاهد نابودی رژیم صهیونیستی و پیروزی قاطع ایران اسلامی باشیم.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارشهای ارائه شده در شورای اداری استان، گفت: گزارشهای مطرح شده نویدبخش توسعه خراسان جنوبی در سال جاری و سالهای آینده است و نشان میدهد که با برنامهریزی و تلاش مضاعف میتوان به افقهای روشنتری برای استان دست یافت.
هاشمی با تأکید بر ظرفیتهای مرزی استان اظهار داشت: توسعه تجارت و اقتصاد مرزی میتواند زمینهساز تحولات بزرگ اقتصادی در خراسان جنوبی باشد و امیدواریم با بازگشایی بازارچههای مرزی و پیگیری جدی ایجاد منطقه آزاد تجاری، زمینه شکوفایی هرچه بیشتر استان فراهم شود.
وی از اقدام استاندار خراسان جنوبی در تفویض اختیارات به مدیران و بهویژه مدیران شهرستانی تقدیر کرد و آن را اقدامی ارزشمند برای تسریع در روند توسعه دانست.
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف همچنین با اشاره به جذب کمنظیر اعتبارات در سال گذشته، گفت: انتظار میرود همه مدیران استان در حوزه جذب اعتبارات ملی با جدیت بیشتری عمل کنند و هیچگونه فاصلهای میان ظرفیتهای موجود و عملکرد دستگاهها وجود نداشته باشد تا بتوانیم موفقیتهای بیشتری نسبت به سال گذشته به دست آوریم.
وی افزود: امروز در استان، مجمع نمایندگان و استاندار یک تیم واحد و منسجم هستند و با همدلی و هماهنگی کامل برای توسعه متوازن همه شهرستانهای خراسان جنوبی تلاش میکنند و بدون تردید برکت این همدلی به مردم استان خواهد رسید. هاشمی با اشاره به ظرفیتهای معدنی استان، معدن را یکی از مهمترین پیشرانهای اقتصادی خراسان جنوبی دانست و تصریح کرد: بر اساس مطالعات و مستندات علمی، خراسان جنوبی در سالهای آینده به جایگاه بسیار بالایی در حوزه معدن دست خواهد یافت و با اطمینان میگویم که استان در آینده نزدیک کمتر از سرچشمه نخواهد بود.
وی ادامه داد: تکمیل زنجیرههای معدنی، توسعه زیرساختها، تقویت حوزه سرمایهگذاری خارجی، توسعه حملونقل هوایی و اتصال بخشهای مختلف اقتصادی به یکدیگر، میتواند رفاه و آسایش بیشتری را برای مردم استان به همراه داشته باشد. نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اذعان به وجود محدودیتها و تنگناهای اقتصادی، خاطرنشان کرد: هرچند امسال ممکن است محدودیتها بیشتر باشد، اما با تلاش، همدلی و برنامهریزی میتوان بر این مشکلات غلبه کرد و آیندهای روشنتر برای خراسان جنوبی رقم زد.
وی در پایان بر ضرورت توجه ویژه به پیشرانهای اقتصادی، توسعه زیرساختها و استفاده حداکثری از ظرفیتهای مرزی و معدنی استان تأکید کرد و گفت: نتایج تلاشهای امروز مدیران و مسئولان، در سالهای آینده به ثمر خواهد نشست و خراسان جنوبی به جایگاه شایسته خود در مسیر توسعه دست خواهد یافت.
منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی