مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی از اجرای طرح نمونهبرداری از جایگاههای عرضه سوخت مایع در سطح استان همزمان با شروع فصل گرما و در خردادماه سال جاری براساس برنامه زمانبندی شده سازمانی خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،مصطفی بذری گفت: در راستای نظارت بر کیفیت فرآوردههای نفتی و صیانت از حقوق مصرفکنندگان، کارشناسان اداره کل استاندارد خراسان جنوبی نسبت به نمونهبرداری از 2 جایگاه عرضه سوخت مایع ( بنزین و گازوئیل )در استان اقدام کردند.
مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت کیفیت سوخت در حفظ عملکرد مطلوب وسایل نقلیه و کاهش آلایندههای زیستمحیطی تصریح کرد: نمونههای اخذ شده مطابق ضوابط و دستورالعملهای سازمان ملی استاندارد ایران جهت انجام آزمونهای تخصصی به پژوهشگاه استاندارد ارسال شده است.
بذری خاطرنشان کرد: نتایج حاصل از آزمونهای تخصصی، میزان انطباق فرآوردههای نفتی با استانداردهای ملی را مشخص خواهد کرد و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت، اقدامات قانونی لازم در چارچوب مقررات مربوطه انجام خواهد شد.
وی تأکید کرد: اداره کل استاندارد خراسان جنوبی بهصورت مستمر و در قالب برنامههای نظارتی خود، کیفیت کالاها و خدمات مشمول استاندارد اجباری را پایش میکند و نظارت بر کیفیت سوختهای عرضه شده در جایگاههای استان نیز با هدف حفظ حقوق شهروندان و ارتقای سطح کیفی خدمات ادامه خواهد داشت.
منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی