شهردار بیرجند در با هشدار نسبت به کاهش سهمیه و مشکلات تأمین سوخت ناوگان خدماتی و امدادی شهرداری، گفت: با وجود درخواست ماهانه ۲۱۰ هزار لیتر گازوئیل، میزان تخصیصیافته بهمراتب کمتر از نیاز واقعی است و در صورت تداوم این وضعیت، ناوگان حملونقل و آتشنشانی شهر با مشکل مواجه خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،دکتر مهدی بهترین شهردار بیرجند در جلسه ستاد مدیریت بحران خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت ناوگان حملونقل و آتشنشانی شهرداری در مدیریت بحرانها، گفت: خدمات شهرداری تنها به جابهجایی مسافر محدود نمیشود و در مواقع بحرانی این ناوگان در کنار سایر دستگاههای امدادی نقش مؤثری در خدمترسانی به مردم ایفا میکند.
دکتر بهترین افزود: آتشنشانی معمولاً نخستین دستگاهی است که در محل حوادث حضور پیدا میکند و به همین دلیل تأمین سوخت و پشتیبانی از ناوگان خدمات شهری و امدادی از اهمیت ویژهای برخوردار است.
وی با بیان اینکه شهرداری هر ماه آمار ناوگان خود را در سامانه مدیریت حملونقل کشوری ثبت میکند، اظهار داشت: بر اساس اطلاعات ثبتشده، سهمیه سوخت اختصاص مییابد اما روند تخصیص سهمیه با کندی مواجه است و پاسخگوی نیاز واقعی ناوگان شهرداری نیست.
شهردار بیرجند ادامه داد: در تمامی ماههای سال جاری بهطور متوسط ماهانه ۲۱۰ هزار لیتر سهمیه سوخت درخواست کردهایم، اما میزان تخصیصیافته هیچگاه از حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار لیتر فراتر نرفته است.
وی هشدار داد: در صورت ادامه این روند و برطرف نشدن مشکلات موجود در تأمین و تخصیص سوخت، ذخایر فعلی شهرداری حداکثر پاسخگوی یک هفته تا ۱۰ روز آینده خواهد بود و پس از آن ناوگان حملونقل و خودروهای آتشنشانی با خطر زمینگیر شدن مواجه میشوند.
شهردار بیرجند در پایان خواستار پیگیری و رفع موانع موجود در تخصیص و تأمین سوخت مورد نیاز ناوگان خدمات شهری شد.
منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی