بازدید: 661 نفر نویسنده: زهرا رضوانیان استان ۱۹ خرداد ۱۴۰۵ | 08:39
0

انعقاد ۱۹ تفاهم‌نامه مدیریت بحران با بخش خصوصی در خراسان جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی از انعقاد ۱۹ تفاهم‌نامه همکاری با بخش خصوصی و نهادهای مردمی خبر داد و گفت: در قالب قرارگاه «ایران من» همچنین ۱۴۰ موکب و ۵۲ ایستگاه صلواتی و جهادی برای خدمت‌رسانی به مردم در سطح استان برپا شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،اخوندی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی، در چهاردهمین جلسه ستاد مدیریت بحران استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، امام شهدا، مقام معظم رهبری و دانش‌آموزان شهید، گزارشی از اقدامات انجام‌شده در قرارگاه‌های ذیل ستاد مدیریت بحران ارائه کرد.

وی با اشاره به برگزاری مستمر جلسات مدیریت بحران استان اظهار داشت: از ابتدای تشکیل این ساختار تاکنون، ۱۶ جلسه قرارگاه عملیاتی مدیریت بحران، ۱۵ جلسه قرارگاه «ایران من» و ۱۶ جلسه کمیته‌های تخصصی زیرمجموعه این قرارگاه‌ها برگزار شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: در قرارگاه مدیریت بحران، کمیته‌های تخصصی بازسازی و نوسازی، رسیدگی به امور مجروحان و جبران خسارات به‌صورت مستقل فعالیت کرده و وظایف محوله را دنبال می‌کنند.

اخوندی با تشریح اقدامات قرارگاه «ایران من» گفت: این قرارگاه با هدف جلب مشارکت بخش خصوصی و نهادهای غیردولتی در مدیریت بحران، به‌ویژه در شرایط ناشی از جنگ و سایر بحران‌ها، فعالیت می‌کند. در این راستا تاکنون ۱۹ تفاهم‌نامه همکاری شامل ۷ تفاهم‌نامه استانی و ۱۲ تفاهم‌نامه شهرستانی با بخش خصوصی توانمند و داوطلبان خدمت‌رسانی منعقد شده است.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌های استانی با امضای مدیرکل مدیریت بحران و تفاهم‌نامه‌های شهرستانی با امضای فرمانداران و نمایندگان بخش خصوصی به امضا رسیده و زمینه بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و غیردولتی در شرایط بحرانی را فراهم کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی یکی از اقدامات شاخص قرارگاه «ایران من» را سازماندهی موکب‌ها و ایستگاه‌های خدمت‌رسانی عنوان کرد و گفت: در این راستا حدود ۱۴۰ موکب در سطح استان و همچنین ۵۲ موکب و ایستگاه صلواتی توسط گروه‌های جهادی و فرهنگی در حاشیه میادین و محل‌های تجمع مردمی برپا شد که با استقبال گسترده مردم همراه بود.

اخوندی خاطرنشان کرد: این اقدامات علاوه بر تقویت روحیه همبستگی اجتماعی، نقش مؤثری در خدمت‌رسانی به مردم و مدیریت شرایط خاص ایفا کرده است.

وی در پایان با اشاره به مصوبات جلسات گذشته ستاد مدیریت بحران اظهار داشت: برخی موضوعات باقیمانده برای تصمیم‌گیری نهایی در دستور کار این جلسه قرار گرفته و سایر مصوبات بدون مشکل خاصی در حال پیگیری و اجرا هستند.

شبکه های اجتماعی نگاه خراسان جنوبی

منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی

نویسنده
زهرا رضوانیان
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *