سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت : استفاده از ظرفیت ماشینآلات متخلفان در طرحهای نهالکاری، گامی در جهت احیای اراضی ملی و بازدارندگی از تخلفات است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی، کرباسچی، سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: در اقدامی تحسینبرانگیز و در راستای بهرهگیری از مجازاتهای جایگزین ، دستگاه قضایی با صدور حکمی هوشمندانه، مدیر یکی از واحدهای تولیدی در شهرستان سربیشه را به فعالیتهای اصلاحی و جبرانی در حوزه منابع طبیعی محکوم کرد.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در تشریح جزئیات این حکم گفت: در این پرونده که مربوط به خاکبرداری بدونمجوز قانونی از اراضی ملی بوده است، قاضی پرونده با رویکردی نوآورانه، مجازات جایگزین را برای مدیر واحد متخلف در نظر گرفته است. بر این اساس، متهم مکلف شده است به مدت ۶ ماه در طرحهای اجرایی نهالکاری و تولید نهال با اداره منابع طبیعی همکاری مستقیم داشته باشد.
وی افزود: نکته کلیدی این حکم، استفاده از ظرفیت همان ماشینآلاتی است که پیشتر در تخلف مورد استفاده قرار گرفته بودند. اکنون این تجهیزات، در ۶ ماه نخست سال جاری، در خدمت اجرای طرحهای احیا و تولید نهال قرار خواهند گرفت تا به جای آسیب به طبیعت، نقشی سازنده در توسعه فضای سبز ایفا کنند.
کرباسچی با اشاره به اثرات بازدارنده این تصمیم قضایی تصریح کرد: چنین احکامی در جهت احیای اراضی ملی گام برمیدارد.
وی افزود:این حکم به خوبی نشان میدهد که دستگاه قضا در مواجهه با تخریب محیط زیست و برداشت غیرمجاز از اراضی ملی، با رویکردی قاطع و با استفاده از ظرفیتهای قانونی بازدارنده، از تکرار تخلفات مشابه توسط سایر متصدیان جلوگیری خواهد کرد.
منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی