بازدید: 541 نفر نویسنده: زهرا رضوانیان یادداشت‌ها ۱۱ خرداد ۱۴۰۵ | 08:26
0

هر چهار راه یک متکدی،مسئولان اجتماعی بیرجند کجاهستند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی، مدتی است که پدیده تکدی‌گری در بیرجند به شکل محسوسی افزایش یافته و تقریباً در هر چهارراه و خیابان پرتردد شهر می‌توان افرادی را مشاهده کرد که از شهروندان درخواست کمک می‌کنند. این وضعیت در شأن مرکز استان خراسان جنوبی نیست و این پرسش را ایجاد می‌کند که چرا متولیان حوزه اجتماعی و دستگاه‌های مسئول، پیش از رسیدن به این شرایط، اقدامات مؤثرتری برای کنترل و ساماندهی این معضل انجام نداده‌اند.

آنچه بیش از همه نگران‌کننده است، حضور زنان و کودکان در میان متکدیان است. کودکانی که باید در محیطی امن مشغول تحصیل و رشد باشند، امروز در برخی چهارراه‌ها و معابر شهری دیده می‌شوند و این مسئله می‌تواند زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی فراوانی برای آنان باشد. حضور کودکان در چرخه تکدی‌گری، علاوه بر تضییع حقوق آنان، خطراتی مانند ترک تحصیل، سوءاستفاده‌های مختلف و تداوم چرخه فقر را به همراه دارد.

افزایش تعداد متکدیان تنها یک مسئله ظاهری یا مربوط به منظر شهری نیست؛ بلکه هشداری جدی درباره مشکلات اجتماعی و اقتصادی است که نیازمند توجه فوری مسئولان است. شهروندان انتظار دارند نهادهای مرتبط با برنامه‌ریزی دقیق، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و برخورد با شبکه‌های احتمالی سازمان‌یافته، برای کاهش این پدیده اقدام کنند.

بیرجند شهری فرهنگی و دانشگاهی است و زیبنده نیست که در بسیاری از چهارراه‌های آن، نخستین تصویری که مقابل چشم شهروندان و مسافران قرار می‌گیرد، گسترش تکدی‌گری باشد. اکنون زمان آن رسیده است که مسئولان اجتماعی با حساسیت بیشتری به این موضوع ورود کنند و پیش از عمیق‌تر شدن آسیب‌ها، راهکاری عملی برای این موضوع درنظر بگیرند.

شبکه های اجتماعی نگاه خراسان جنوبی

منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی

نویسنده
زهرا رضوانیان
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *