بازدید: 1062 نفر نویسنده: زهرا رضوانیان متفرقه ۹ خرداد ۱۴۰۵ | 11:42
0

صادرات بیش از 210 هزار تن کالا از پایانه مرزی ماهیرود طی سال جاری

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی از رشد چشمگیر صادرات و ترانزیت کالا از پایانه مرزی ماهیرود طی دوماهه سالجاری خبر داد. صادرات با رشد 73 درصدی و ترانزیت با رشد 108 درصدی، نشان‌دهنده اهمیت روزافزون این گذرگاه مرزی در تسهیل تجارت خارجی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،اسداله جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به عملکرد پایانه مرزی ماهیرود طی دو ماهه سال جاری، بر نقش حیاتی این گذرگاه مرزی در رونق تجارت خارجی کشور تأکید کرد و گفت: در این مدت، شاهد رشد قابل توجهی در هر دو بخش صادرات و ترانزیت کالا از این پایانه بوده‌ایم.
وی افزود: طی دوماهه سال جاری، 210 هزار و 297 تن کالا از طریق پایانه مرزی ماهیرود به بازارهای جهانی صادر شده است. این میزان صادرات با انجام 3819 سفر توسط ناوگان حمل‌ونقل صورت گرفته که نشان‌دهنده رشد 73 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی اضافه کرد: عمده کالاهای صادراتی را سیمان، آهن‌آلات، کاشی و سرامیک، تره‌بار تشکیل می‌دهند. مبدأ این محموله‌های صادراتی نیز عمدتاً استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، یزد، کرمان و شیراز بوده‌اند.

جلال زاده با اشاره به رشد بخش ترانزیت نیز طی این مدت تصریح کرد: 274 هزار و 693 تن کالا از طریق پایانه مرزی ماهیرود از طریق پایانه مرزی ماهیرود ترانزیت انجام شده است که این حجم از کالاهای ترانزیتی با 10 هزار و 675 سفر صورت گرفته که نشان‌دهنده رشد 108 درصدی در مقایسه با سال گذشته است.
وی عمده کالاهای ترانزیتی عبوری را از این مرز شامل روغن، لوازم یدکی، شکر، سویا و داروهای گیاهی عنوان کرد و افزود: مرزهای ورودی این محموله‌های ترانزیتی نیز عمدتاً شامل بندر عباس، آستارا و بازرگان هستند که نشان می‌دهد پایانه مرزی ماهیرود به عنوان یک شاهراه ترانزیتی مهم، در اتصال مبادی ورودی به بازارهای فرامرزی نقش بسزایی ایفا می‌کند.
جلال زاده اضافه کرد: تعداد 5 شرکت و 4 نمایندگی حمل و نقل بین المللی کالا در استان مشغول فعالیت هستند.
وی با اشاره به فعالیت ۲ شعبه و شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی مسافر در این پایانه از جابجایی 251 مسافر در قالب 219 سفر به صورت حمل یکسره خبرداد و افزود: طی این مدت همچنین 2073 نفر مسافر وارد و 1201 نفر مسافر از مرز به صورت پیاده خارج شده اند.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت صادرات و ترانزیت در توسعه اقتصادی کشور، اظهار داشت: رشد قابل توجه در آمارهای صادرات و ترانزیت از پایانه مرزی ماهیرود، نشان‌دهنده ظرفیت‌های بالای این گذرگاه مرزی و تلاش شبانه‌روزی فعالان اقتصادی و مسئولان ذیربط است.
وی افزود: تسهیل فرآیندهای صادرات و ترانزیت، کاهش زمان حمل‌ونقل و افزایش ایمنی مسیرها، از اولویت‌های اصلی این اداره کل در راستای حمایت از تجارت خارجی کشور است.

شبکه های اجتماعی نگاه خراسان جنوبی

منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی

نویسنده
زهرا رضوانیان
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *