بازدید: 1212 نفر نویسنده: زهرا رضوانیان استان ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۵ | 12:32
0
افتتاح محور ترانزیتی ماهیرود ـ فراه تا دو ماه آینده؛

شتاب در توسعه زیرساخت‌های خراسان جنوبی

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از نزدیک شدن پروژه جاده ترانزیتی ماهیرود ـ فراه به مرحله بهره‌برداری خبر داد و گفت: این محور راهبردی که نقش مهمی در توسعه تجارت و ترانزیت شرق کشور دارد، احتمالاً تا کمتر از دو ماه آینده افتتاح خواهد شد.

سید عبدالله ارجائی

به گزارش خبرنگار نگاه خراسان جنوبی، سید عبدالله ارجائی، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اهداف سفر خود به استان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین محورهای این سفر، بررسی روند اجرای پروژه جاده ترانزیتی ماهیرود ـ فراه و تسریع در تکمیل آن بوده است.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، افزود: مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی به‌عنوان نماینده ویژه وزارت راه و شهرسازی، پیگیری مستمر این پروژه را برعهده دارد و خوشبختانه روند عملیات اجرایی رضایت‌بخش است.

ارجائی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این مسیر مهم ترانزیتی در کمتر از دو ماه آینده آماده افتتاح شود و در صورت مهیا بودن شرایط، آیین بهره‌برداری با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار خواهد شد.

وی جاده ماهیرود ـ فراه را یکی از پروژه‌های مهم اقتصادی شرق کشور دانست و تصریح کرد: بهره‌برداری از این محور می‌تواند زمینه‌ساز رونق تجارت، افزایش مبادلات ترانزیتی و ایجاد فرصت‌های اقتصادی جدید برای خراسان جنوبی باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از تخصیص حدود هفت هزار تن قیر با ارزشی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی و ارتقای ایمنی جاده‌های استان خبر داد و گفت: این اعتبار علاوه بر سهمیه راهداری استان اختصاص یافته و برای رفع نقاط حادثه‌خیز هزینه خواهد شد.

ارجائی با تأکید بر نقش کلیدی زیرساخت‌های حمل‌ونقل در توسعه کشور افزود: توسعه شبکه‌های جاده‌ای، ریلی و هوایی از مهم‌ترین عوامل رشد اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

وی در ادامه به وضعیت فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند اشاره کرد و گفت: جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی، راهکار اصلی توسعه پروازهای این فرودگاه است و وزارت راه آمادگی حمایت از سرمایه‌گذاران حوزه حمل‌ونقل هوایی را دارد.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در صورت تحقق برنامه‌های سرمایه‌گذاری، امکان برقراری پروازهای منظم شبانه تهران ـ بیرجند و بالعکس برای پاسخگویی بهتر به نیاز مردم فراهم خواهد شد.

ارجائی همچنین با اشاره به پروژه راه‌آهن شرق کشور اظهار داشت: تکمیل کریدور ریلی چابهار ـ سرخس از اولویت‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی است و خراسان جنوبی در ادامه این مسیر از جایگاه مهمی برخوردار خواهد بود.

وی تأکید کرد: با تکمیل مسیر چابهار ـ زاهدان، تمرکز اجرای پروژه‌های ریلی به سمت خراسان جنوبی افزایش می‌یابد و روند اجرای راه‌آهن استان با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان ابراز امیدواری کرد با تأمین اعتبارات لازم، عملیات دوبانده‌سازی محور بیرجند ـ قاین نیز با سرعت بیشتری تکمیل و بخش‌های باقی‌مانده آن هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

شبکه های اجتماعی نگاه خراسان جنوبی

منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی

نویسنده
زهرا رضوانیان
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *