نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تدوین برنامههای ۱۰ ساله توسعهای در خراسان جنوبی گفت: با روند فعلی پروژهها و هماهنگی میان دستگاههای اجرایی، این استان در یک دهه آینده به جایگاهی رفیع و شکوفا دست خواهد یافت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،سید حسن هاشمی روز چهارشنبه در نشست شورای برنامهریزی و توسعه استان خراسان جنوبی با تسلیت ایام شهادت آیتالله رئیسی و شهدای خدمت، اظهار کرد: خدمات و حق بزرگی که شهید جمهور بر گردن ملت و بهویژه این خطه داشتند فراموشنشدنی است.
وی با قدردانی از تلاشهای مستمر و شبانهروزی استاندار خراسان جنوبی و مجموعه مدیریتی استان، افزود: گزارشهای ارائهشده در حوزه بودجه و اعتبارات نشاندهنده موفقیتهای ارزشمندی است که در این دوره رقم خورده است، این حجم از هماهنگی بین ارکان مختلف استان از دستگاههای اجرایی در رأس آن استاندار تا نیروهای مسلح و نهادهای نظارتی، کمنظیر و مایه برکت است.
منتخب مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس با تاکید بر پیشبینی افقهای روشن برای توسعه استان تصریح کرد: با مشاهده پروژهها و اقداماتی که در شهرستانهایی نظیر خوسف و سایر نقاط استان در حال انجام است اطمینان دارم تا ۱۰ سال آینده، خراسان جنوبی به جایگاهی رفیع و شکوفا (همچون سرچشمه) دست خواهد یافت.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت تقویت نگاه برنامهمحور در شورای برنامهریزی، بیان کرد: در ساختار سازمان برنامه و بودجه کشور، گاهی بودجه بر برنامه غلبه پیدا کرده و بخش برنامهریزی مغفول میماند لذا نیازمند آن هستیم که بدانیم افق ۱۰ ساله ما بهطور مشخص در حوزههایی نظیر معدن و زیرساخت چیست.
هاشمی با تاکید بر تدوین برش شهرستانی سند آمایش عنوان کرد: برای جلوگیری از چالشهای احتمالی بین شهرستانها و شفافسازی در توزیع اعتبارات، باید سند آمایش در سطح شهرستانها به دقت تدوین شود.
نماینده مردم شهرستانهای بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بدون شک اگر نماینده یا مدیری بداند بر اساس سند آمایش، اولویت منطقه در یک دهه آینده چیست پیگیریها در سطح ملی و وزارتخانهها هدفمندتر خواهد بود.
وی با بیان اینکه شاخصهای توزیع اعتبار نباید صرفا تحت تاثیر سلایق مدیریتی باشد، یادآور شد: هرچند شاخصها مشخص هستند اما نقش مدیران در تعیین مصادیق بسیار زیاد است برای رعایت عدالت و جلوگیری از سوءتفاهمها، باید بر اساس واقعیتهای جمعیتی و مساحتی عمل کرد.
هاشمی با اشاره به وضعیت آموزشی در حوزه انتخابیه خود عنوان کرد: با وجود تلاشهای جهادی استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس واقعیت این است که در شهرستانهای درمیان و خوسف، سرانه آموزشی نسبت به جمعیت در وضعیت پایینی قرار دارد که نیازمند توجه ویژه و بازنگری در تخصیصها بر اساس اولویتهای سندی است.
وی با اشاره به ضرورت بازنگری در برخی شاخصهای توزیع اعتبار، اظهار کرد: اکنون در حوزههایی نظیر سرانه آموزشی، راههای روستایی و مجتمعهای آبرسانی در برخی شهرستانها، میان شاخصهای اعلامی و واقعیتهای موجود روی زمین تفاوت وجود دارد و به نظر میرسد عدالت مورد انتظار در این سرانهها بهطور کامل محقق نشده است.
نماینده مردم شهرستانهای بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با ابراز اعتماد به نگاه منصفانه و عدالتمحور استاندار خراسان جنوبی و مدیریت سازمان برنامه و بودجه استان، افزود: نام این نهاد، شورای برنامهریزی است و از منظر حقوقی، واژهای که در ابتدا میآید نشاندهنده اولویت و تمرکز اصلی است لذا انتظار میرود همانطور که در جذب اعتبارات موفقیتهای چشمگیری حاصل شده در حوزه تدوین برنامههای عملیاتی ۱۰ ساله برای آموزش و پرورش، راههای روستایی، آب و معادن نیز با همین قوت ورود کنیم.
منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی