مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اعلام کرد که براساس مصوبه شورای تأمین استان، آزمونهای پایان سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ برای دانشآموزان پایههای هفتم، هشتم، نهم و دهم به صورت حضوری برگزار خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،مهدی مرتضوی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه شورای تأمین استان پس از بررسی شرایط آموزشی، مدیریتی و اجرایی مدارس، و با هدف ایجاد انسجام در روند ارزشیابی تحصیلی دانشآموزان این مصوبه را تصویب کرده است، گفت: برگزاری حضوری امتحانات، سنجش دقیقتر و استانداردتر سطح یادگیری را امکانپذیر میکند و به مدارس در برنامهریزی آموزشی سال آینده کمک خواهد کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی درباره وضعیت آزمونهای پایه نهم، یازدهم و دوازدهم خاطرنشان کرد: « تمامی دروس پایه نهم به صورت استانی برگزار خواهد شد و دو پایه یازدهم و دوازدهم به دلیل ماهیت نهایی بودن برخی از ارزشیابیها و حساسیتهای مرتبط با کنکور، تابع تصمیمات و سیاستگذاریهای وزارت آموزش و پرورش و مراجع کشوری هستند. به محض نهایی شدن مصوبات ملی، زمان و شیوه برگزاری امتحانات پایههای یازدهم و دوازدهم نیز به مدارس اطلاعرسانی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه دستورالعملهای اجرایی، شیوهنامههای نظارتی، و جزئیات کامل نحوه برگزاری امتحانات حضوری برای مدارس ارسال خواهد شد، افزود: «از مدیران و عوامل اجرایی مدارس خواسته شده است تا تمهیدات لازم از جمله ایجاد محیط امن امتحانی، چینش مناسب دانشآموزان، رعایت استانداردهای برگزاری آزمون، و آمادگی کامل حوزههای امتحانی را در نظر بگیرند.»
مرتضوی در پایان با دعوت از دانشآموزان برای برنامهریزی مناسب جهت آمادگی هرچه بیشتر برای امتحانات خرداد و همکاری اولیای محترم در ایجاد فضایی آرام برای فرزندان عزیز مان، تأکید کرد: تمام تلاش آموزش و پرورش استان بر این است که فرآیند ارزشیابی پایانی دانشآموزان با آرامش، انسجام و دقت کامل برگزار شود.
منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی