پایگاه امداد و نجات بینشهری نایبند دیگرستم با حضور فرماندار طبس و سرپرست جمعیت هلال احمر استان و برخی از مسئولان استانی و شهرستانی به بهرهبرداری رسید.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی، مهدی محمدپور در آیین افتتاح این پایگاه، گفت: عملیات اجرایی پایگاه امداد و نجات بینشهری نایبند دیگرستم از سال ۱۳۹۹ آغاز شد و خوشبختانه در سال ۱۴۰۵ به مرحله بهرهبرداری رسید تا ظرفیت امدادی منطقه به شکل قابل توجهی تقویت شود.
وی با اشاره به میزان اعتبارات هزینهشده برای اجرای این پروژه، افزود: برای احداث و تکمیل این پایگاه در مجموع ۲۷ میلیارد و ۸۷۴ میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته است که از این میزان، ۲۱ میلیارد و ۴۷۲ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و ۶ میلیارد و ۴۰۱ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی تأمین شده است.
سرپرست جمعیت هلالاحمر خراسان جنوبی با تأکید بر اهمیت توسعه زیرساختهای امدادی در محورهای بینشهری، تصریح کرد: این پایگاه با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه و تردد بالای جادهای، نقش مهمی در کاهش زمان رسیدن نیروهای امدادی به محل حوادث، افزایش ضریب ایمنی سفرها و ارائه خدمات سریعتر به حادثهدیدگان خواهد داشت.
وی ادامه داد: تجهیز و توسعه پایگاههای امداد و نجات از برنامههای اولویتدار جمعیت هلالاحمر استان است و تلاش میکنیم با تقویت امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی، خدمات مطلوبتری به مردم و مسافران ارائه شود.
سرپرست جمعیت هلالاحمر خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: امروز تقویت زیرساختهای امدادی در مناطق حادثهخیز و محورهای مواصلاتی، ضرورتی انکارناپذیر است و افتتاح این پایگاه گامی مؤثر در راستای ارتقای آمادگی عملیاتی هلالاحمر محسوب میشود.
لازم به ذکر است با افتتاح این پایگاه تعداد پایگاه های امداد و نجات بین شهری خراسان جنوبی ۲۶پایگاه و ۱ تیم واکنش سریع و ۲ تیم آنست در جمعیت هلال احمر استان به فعالیت می پردازند.
منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی