رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان در مراسم تجلیل از اساتید، از اشتغال ۹۰ درصدی دانشآموختگان خبر داد.
ظهر امروز با حضور صفدری زاده رئیس سازمان منطقه ویژه خراسات جنوبی، شرافتی راد معاون سیاسی استانداری خراسان جنوبی آتش روز رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، مدیران استانداری و جمعی از نخبگان دانشگاهی در محل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند برگزار شد.
حبیب آتشروز در این مراسم با تبریک هفته علم و دانش و روز استاد دانشگاه علمی کاربردی را پیشران پیوند میان دانشگاه و صنعت خواند و اظهار داشت: اگر حلقه مفقوده آموزش و اشتغال ترمیم شود، ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی و بیکاری در استان خشکانده خواهد شد. وی افزود: ما در این دانشگاه با کمترین ادعا و با تکیه بر مهارتآموزی، به دنبال تربیت نیروی متخصص برای نیاز واقعی بازار هستیم.
وی با ارائه آماری از وضعیت اشتغال دانشآموختگان این دانشگاه، تصریح کرد: طبق پایشهای دقیق انجام شده، ۴۰ درصد ورودیهای ما در بدو ثبتنام شاغل هستند و از میان ۶۰ درصد دیگر که در جستجوی شغل بودهاند، پس از فراغت از تحصیل، بیش از ۵۰ درصد وارد بازار کار شدهاند و در مجموع، آمار بیکاری در میان فارغالتحصیلان ما کمتر از ۱۰ درصد است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی با اشاره به مراکز جوار صنعت مانند منطقه ویژه اقتصادی و منیزیم سربیشه، افزود: در این مراکز، دانشآموخته بیکار نداریم و حتی بسیاری از فارغالتحصیلان مقاطع ارشد دانشگاههای معتبر ملی، برای کسب مهارت عملی و دریافت مجوزهای تخصصی (مانند گمرک) به مراکز ما مراجعه کرده و پس از آموزش به اشتغال پایدار رسیدهاند.
آتشروز به انعطافپذیری نظام آموزشی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: ما بر اساس آمایش سرزمین حرکت میکنیم؛ به محض مرتفع شدن نیاز استان در یک رشته، آن را متوقف و رشتههای جدیدی همچون HSE را که مورد نیاز شدید صنایع است، جایگزین میکنیم.
وی در پایان گزارش کوتاهی از وضعیت این دانشگاه ارائه کرد و گفت: در حال حاضر ۱۷ هزار فارغالتحصیل در سطح استان داریم و ۴ مرکز فعال با ۲۰۰۰ دانشجو در حال فعالیت هستند که مرکز منطقه ویژه اقتصادی با ۱۳۷ دانشجوی فعال، یکی از بازوان اصلی ما در حوزه آموزشهای مهارتی و بازرگانی است.
منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی