بازدید: 960 نفر نویسنده: احسان فوداجی استان ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۵ | 11:15
0

مسئولان در صف خدمت:پذیرایی از مردم در موکب

درشبی متفاوت فرماندار بیرجند، مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی ومدیرعامل سازمان منطقه ویژه،ضمن حضور در موکب منطقه ویژه اقتصادی بیرجند از مردم پذیرایی کردند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نگاه خراسان جنوبی،بیش از هفتاد شب است که کوچه خیابانهای شهرهای ایران مملو از جمعیتی ست که می آیند تا فریاد زنند ما تا پای جان فدای این خاک وکشور هستیم.
بیش از هفتاد شب است که زن ومرد پیر وجوان بزرگ وکوچک درحالی که پرچم ایران در دست دارند، می آیند تا بگویند باوحدت انسجام وهمدلی دست از این خاک وکشور نمی کشند.
در طول تاریخ هرگز نمونه نداشته که ملتی در سرتاسر پهنه یک کشور دست به قیامی خیابانی بزنند که حتی یک شب قضا نمی‌شود. این اجتماعات خسته‌کننده است. ساعت‌ها سر پا ایستادن، زیر باران و بمباران پرچم گرداندن، دود ماشین‌ها را استنشاق کردن و با تمام وجود فریاد زدن و شعار دادن، آن هم وقتی تبدیل به برنامه هر شب شود کار راحتی نیست.
بیرجند در شب آرام نمی‌گیرد. هر شب موجی از مردم از کوچه و خانه بیرون می‌آیند و خیابان‌ها را به سنگر تبدیل می‌کنند. اکنون این تجمعات یک سبک زندگی است. این یک اعلام موجودیت است از ملتی که تصمیم گرفته صدایش را خاموش نکند.

بیش از هفتاد شب پیاپی حضور و حماسه

بیش از هفتاد شب است که پای مردم بیرجند، مرکز استان خراسان جنوبی به خیابان‌ها باز است. بیش ازهفتاد شب است که صدای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در هوای سرد و گرم این شهر طنین می‌اندازد. هفتاد شب است که مردم در صحنه حضور دارند و بی‌تفاوت نیستند.

خراسان جنوبی، استانی است که همیشه در تاریخ این کشور، در لحظه‌های سخت، ایستاده بوده است. اینجا مردمانی زندگی می‌کنند که فرهنگ مقاومت را از نسل به نسل به ارث برده‌اند و آن را نه در کتاب‌ها که در رگ‌هایشان حمل می‌کنند. همین است که هفتاد شب ایستادن در خیابان برایشان نه سنگین است و نه عجیب.
اما این روزها بار این ایستادگی سنگین‌تر از همیشه است. هفتاد روز پیش، رهبری که دهه‌ها مظهر مقاومت و ایستادگی این ملت بود، به شهادت رسید. ضربه‌ای که بر قلب این مردم فرود آمد، ضربه‌ای نبود که به آسانی از آن برخیزند، اما این مردم برخاستند. نه با سکوت، بلکه با فریاد. نه با عزا نشستن در خانه، بلکه با حضور در خیابان.

این شب‌ها، مردم از هر قشر و سنی حضور دارند، پیران و جوانان، زنان و مردان، کودکان و نوجوانان، معلم و پزشک و کارگر. جوانانی که در این شب‌ها به میدان می‌آیند، نسلی هستند که در دوران تحول و تهدید بالغ شده‌اند. آنها با اینترنت بزرگ شده‌اند، خبرهای جهان را دنبال کرده‌اند، اما همین نسل است که با صدایی پرشور می‌گوید: ما هر شب می‌آییم چون احساس می‌کنیم باید بایستیم. این نسل را نمی‌توان ساده‌انگاشت، انتخاب آگاهانه‌اش برای حضور، معنایی عمیق‌تر از شعار دارد.
دیشب میدان آیت الله شهید امام خامنه ای در بیرجند حال وهوای دیگری داشت، موکبها مثل هرشب در کنار یکدیگر برپا بودند و هرکدام به نحوی بازدید کننده داشتند اما موکب منطقه ویژه اقتصادی بیرجند حال وهوای دیگری داشت،قرارمان هرشب ساعت20 در موکب منطقه ویژه اقتصادی ست،پرسنل درحالی که لباس خادمی برتن دارند از مردم پذیرایی میکنند،مسئولان هم یکی یکی خداقوتی میدهند اما چند نفر از مسئولان ضمن بازدید از موکب منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در موکب حاضر شده واز مردم پذیرایی میکردند.


فرماندار شهرستان بیرجند در بدو ورود ضمن خداقوتی به پرسنل منطقه ویژه،پشت داربست حاضر شد و ضمن خوشامدگویی به مردم از انها پذیرایی میکرد دومین نفر مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان بود او هم بعد از خدا قوتی به موکب داران،در موکب منطقه ویژه اقتصادی بیرجند حاضر شد وضمن خوشامدگویی از مردم پذیرایی میکرد.
حال وهوای دیشب زیبا بود،اینجا مسئولان آمده بودند تا به مردم خوشامدگویی کرده ودرکنار مردم باشندریاست سازمان منطقه ویژه اقتصادی هم ضمن بازدید از موکب ها به خبرنگار ما گفت:اگر در دل این جمعیتی که شبها به میدان می آیند بروید میبیند ک جمله همه با قاطعیت تکرار می‌کنند: «خسته نشده‌ایم.» این دو کلمه در دل خود توفانی دارد. خستگی طبیعی است، بیش از هفتاد شب پیاپی ایستادن و در میدان بودن، خستگی‌آور است. اما وقتی انسان برای چیزی می‌ایستد که همه چیزش در گرو آن است، خستگی را به یاد نمی‌آورد.
مرتضی صفدری زاده افزود: این مردم وهمه ما می گوییم هر شب می‌آییم تا هر وقت رهبری دستور دهند در خیابانیم.» این جمله‌ای است که بارها از دهان حاضران در تجمعات شنیده شده است. این جمله پیوند بین یک ملت و رهبری است که به آن ایمان دارد. ایمانی که در بحران و فشار آزمایش می‌شود و ثابت می‌ماند.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی هم که پای ثابت این شبهای موکب است ضمن پذیرایی از مردم به خبرنگار ما گفت: دشمنان این ملت تصور می‌کردند کهبا تهدید و فشار، موج حضور مردم را فروخواهند نشاند. اما آنچه در خیابان‌های بیرجند می‌گذرد، نشان می‌دهد که هر فشاری بر این ملت وارد شود، نه تسلیم که مقاوم‌تر می‌شود. این ملت از جنسی ساخته شده که زیر بار زور نمی‌رود.
حسین زارعی تاکید کرد:این حضور نه از سر هیجان مقطعی، بلکه برخاسته از باور، مسئولیت‌پذیری اجتماعی و پایبندی به آرمان‌های انقلاب است و در راه دفاع از وطن خستگی معنایی ندارد.
شب‌های اقتدار هنوز به پایان نرسیده است. فردا شب هم مردم می‌آیند. پس‌فردا هم. تا هر وقت که باید.

شبکه های اجتماعی نگاه خراسان جنوبی

منبع خبر: نگاه خراسان جنوبی

نویسنده
احسان فوداجی
مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید، فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شود
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *